Borówkowe pierogi- serduszka

Witajcie Kochani! Chyba każdy zastanawia się co ciekawego przygotować na Walentynki swojej drugiej połówce. Na szczęście sklepy dostarczają nam inspiracji. Ostatnio znalazłam zaciskacze do pierogów w kształcie serca, a ponieważ uwielbiam pierogi pod każdą postacią od razu ją kupiłam. Długo zastanawiałam się jakie nadzienie wybrać i przypomniałam sobie o borówkach, które zamroziłam latem. I oto są borówkowe pierogi- serduszka.

Składniki na ciasto:

  • 1 i 1/3 szklanki mąki
  • 1/3 szklanki ciepłej wody
  • szczypta soli
Wykonanie ciasta:

Do miski przesiewam mąkę i dodaję sól, mieszam składniki suche łyżką i dolewam ciepłą wodę. Wyrabiam dłonią aż do uzyskania jednolitego ciasta. Gotowe odkładam na bok, aby odpoczęło, a sama zajmuje się farszem.

Farsz:
  • 200 g borówek
  • szczypta gałki muszkatołowej ( przyprawy kochanków)
  • szczypta cynamonu
  • 2 łyżeczki cukru pudru 
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
Wykonanie:

Borówki mieszam delikatnie, aby ich nie uszkodzić z podanymi wyżej przyprawami. Ciasto cienko rozwałkowuję na stolnicy, używając zaciskacza wycinam serduszka z ciasta. Na otwartym zaciskaczu układam ciasto i wypełniam serduszko borówkami,
mi zmieściły się dwie łyżeczki, następnie przykrywam ponownie ciastem i ściskam tworząc falbankę wokół.
Podaję je z jogurtem typu greckiego posypanym ciemnym kakao.


Smacznego!

Komentarze

Popularne posty