Sorbet chia

Witajcie Kochani! Dzisiaj propozycja sorbetu, chociaż na dworze ponuro i chłodno, to jednak fajnie jest skosztować czegoś orzeźwiającego i słodkiego. Nasiona chia namoczyłam trochę nietypowo, ponieważ użyłam soku jabłkowego Hortex. Przyznam szczerze, że ta wersja przypadła mi do gustu, więc zachęcam do jej spróbowania.

Składniki:

  • 2 szklanki soku jabłkowego naturalnie mętnego Hortex
  • 4 łyżki nasion chia
  • 8 łyżek musu truskawkowego
  • jabłka, borówki lub aronia oraz orzechy włoskie i migdały do dekoracji
Wykonanie:
  • Deser zaczynam od namoczenia nasion chia w soku jabłkowym na co najmniej 10 godzin. Najlepiej namoczone nasiona zostawić na noc w lodówce lub, tak jak zrobiłam to ja, zostawić je na cały dzień w chłodnym miejscu.
  • Gdy nasiona spęczniały przystępuję do przygotowania całego deseru.
  • Do pucharków, szklanek lub kieliszków na dno nakładam kilka łyżek ( u mnie cztery na jedną porcję) musu truskawkowego , którego nie słodzę. Tak przygotowany mus chowam na kilka minut do zamrażarki,żeby porządnie się schłodził i "zesztywniał".
  • Gdy mus jest w miarę stały, nalewam do szklanek sok jabłkowy z chia. Ponownie wkładam do zamrażalnika, aby się porządnie schłodziło.
  • Następnie deser przyozdabiam wybranymi owocami i zmielonymi na mączkę orzechami.

 Smacznego!

Mój dzień z Hortex

Komentarze

Popularne posty