Jajka faszerowane wiosną


Witajcie Kochani! dzisiaj jedna z moich ulubionych wersji faszerowanych jajek. Rzodkiewka i kiełki dodają do nich szczyptę pikanterii, a wędlina i ser podbijają smak całego dania. Szybkie w przygotowaniu, ponieważ wystarczy że ugotujemy jajka, a z resztą składników nie ma większej filozofii wystarczy je posiekać lub zetrzeć na tarce. Świetnie odnajdą się w roli samodzielnego dania na wielkanocnym stole.



Składniki:

  • 6 jajek
  • 50 g rzodkiewki
  • 40 g świeżego ogórka
  • 50 g wędliny ( u mnie schab)
  • 50 g żółtego sera
  • ( u mnie Radamer)
  • garść kiełek
  • 2 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • 1 łyżeczka majonezu
  • sól, czarny pieprz







Wykonanie:

Pracę zaczynam od ugotowania sześciu jajek. W czasie, gdy się gotują i stygną przygotowuję resztę składników. Połowę ogórka szklarniowego obrałam ze skórki i umyłam wraz z trzema rzodkiewkami. Warzywa i wędlinę (4-5 plasterków) pokroiłam w miarę drobną kostkę. Żółty ser starłam na tarce o grubych oczkach. Kiełki posiekałam na mniejsze kawałki. Ugotowane jajka obieram ze skorupek i czekam aż wystygną. Następnie przekrawam je wzdłuż na pół, starając się żeby nie uszkodzić białka. Białka odkładam na bok, a żółtka wyjmuję widelcem, przekładam do większej miski i rozdrabniam je widelcem. Do żółtek dodaję resztę przygotowanych składników, mieszam ze sobą i doprawiam solą i pieprzem do smaku. Następnie dodaję jogurt i majonez, tak aby zespoliły farsz. Ilość jogurtu zależy od tego jak "mokrą" chcecie mieć masę, mi wystarczyły dwie łyżeczki. Do faszerowanych jajek zawsze dodaję łyżeczkę majonezu, aby podbić smak jajek. Farsz nakładam łyżeczką na odłożone wcześniej połówki białek, formując stożek na ich całej  powierzchni.




Jajka nadają się nie tylko na wielkanocny stół, ale również jako drugie śniadanie.



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty