Praliny orzechowo-owsiane


Witajcie Kochani! Dzisiaj propozycja słodkich, owsianych jajeczek oblanych mleczną czekoladą. :) Dla mnie coś naprawdę pysznego i wpasowującego się w nadchodzące święta. Płatki owsiane zawierają dużą ilość błonnika, który wspomaga pracę jelit, więc na pewno przydadzą się wśród słodkości na wielkanocnym stole.



Składniki:

  • 1 szklanka (250ml) masła orzechowego
  • 1,5 szklanki (250ml) płatków owsianych
  • 1 banan
  • 1 tabliczka mlecznej czekolady
  • 0,5 łyżeczki oliwy z oliwek

Wykonanie:

W większej misce rozgniatam widelcem banana, można również mikserem, ale dla mnie widelec jest wystarczający. Do bananowej papki dodaję szklankę masła orzechowego, jak go zrobić możesz przeczytać tutaj: http://iammuffina.blogspot.com/2017/03/maso-orzechowe.html
Porządnie mieszam banana z masłem orzechowym, następnie dosypuję do masy płatki owsiane. Najpierw zaczynam od dosypania szklanki, ponieważ to zależy od chłonności masła orzechowego ile płatków dodamy. Masa ma być zbita i lepka, żeby dobrze formowały się pralinki. Nasze nadzienie odstawiam do lodówki, na przynajmniej godzinkę, aby masa była sztywna. Następnie z masy formuję pralinki o dowolnych kształtach. u mnie przynajmniej miały być :) jajeczka i kuleczki. Gdy całą masę mam wykorzystaną rozpuszczam w mikrofali lub w kąpieli wodnej tabliczkę mlecznej czekolady, do której dolewam pół łyżeczki oliwy z oliwek, dzięki której polewa jest bardziej błyszcząca. Następnie wkładam pralinki w czekoladę i obtaczam je w niej za pomocą widelca. Można również polać je czekoladą lub obtoczyć w kakao lub tak jak ja pozostawić bez ozdób, ponieważ same w sobie również są ładne, przynajmniej moim zdaniem. Jeśli zdecydujemy się oblać pralinki czekoladą pamiętajmy o tym, żeby wyłożyć talerz folią lub papierem do pieczenia albo układać czekoladki na silikonowej formie lub macie.






Smacznego!

Komentarze

Popularne posty