Smażone warzywa Shreka

Witajcie Kochani! Dzisiaj propozycja smażonych warzyw. Miało być trochę kolorów, ale po dodaniu szpinaku wszystkie warzywa otuliły się tym zdrowym, zielonym warzywem, stąd w nazwie pojawił się Shrek. :) Danie jest pyszne, oczywiście polecam dla tych, którzy lubią szpinak. Pełno tu witamin bo wiadomo warzywa mają ich sporo, a organizm bardzo ich teraz potrzebuje, ponieważ pogoda sprzyja do przeziębień. Może danie nie należy do najładniejszych, ale jest naprawdę pyszne.

Składniki:

  • 115 g cebuli (u mnie czerwona)
  • 310 g batata
  • 190 g selera naciowego
  • 330 g bakłażana
  • 400 g szpinaku
  • kilka pomidorków suszonych
  • kilka gałązek szczypiorku czosnkowego
  • ser żółty
  • pieprz, sól
  • suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
  • słodka, czerwona papryka
Wykonanie:

Pracę zaczynam od umycia i pokrojenia na pięciokąty bakłażana oraz jego posolenia. Gdy posolony bakłażan poleży kilka minut wtedy traci swoją goryczkę.  Na patelni rozgrzewam 2 łyżki oleju kokosowego, gdy jest dobrze rozgrzany wrzucam cebulę i szczypiorek czosnkowy, które posypuję szczyptą soli i cukru. Gdy nabiorą kolorku dodaję pokrojonego w kostkę lub grubsze plastry bakłażana i selera naciowego, po chwili dodaję szpinak, ja jeszcze zamrożony, ale jak najbardziej może być świeży. Warzywa przykrywam i duszę ok 15 minut, następnie dodaję pokrojonego i osolonego wcześniej bakłażana. Warzywa dusiłam łącznie ok 35 minut, pod sam koniec dodałam pokrojone nożyczkami suszone pomidory. Wszystko doprawiłam do smaku solą i pieprzem, ja dodatkowo dodałam przyprawę suszone pomidory z czosnkiem i bazylią oraz słodką czerwoną papryką. Na talerzu posypuję startym, żółtym serem.


Smacznego!

Komentarze

Popularne posty