Owocowy deser nie tylko dla Dzieci :)


Witajcie Kochani! Sezon na owoce powoli nabiera tempa, więc grzech z nich nie korzystać. Szybki, orzeźwiający deser, w sam raz dla zapracowanych, którzy mają ochotę na małe co nieco, czyli słodko i zdrowo. Ja niestety nie miałam świeżych brzoskwiń, więc użyłam z puszki, zawierają więcej cukru, ale i tak uważam, że zawierają sporo witamin.

Składniki:

  • puszka brzoskwiń (480 g owoców)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 0,5 szklanki wody
  • 800 ml musu truskawkowego
  • 300 ml śmietany 30%
  • 1-2 łyżki cukru pudru

Wykonanie:

I warstwa:
Brzoskwinie z puszki odsączam z syropu. Szklankę ( 250 ml) syropu wlewam do garnka, czekam aż się zagotuje, wtedy dodaję brzoskwinie. Ja swoich nie kroiłam, ponieważ jak się zagotują z syropem miksuję je, u mnie widać kawałeczki owoców. Zmiksowane ponownie stawiam na ogień, do szklanki wlewam wodę i dosypuję dwie łyżki mąki ziemniaczanej, starannie mieszam. Gdy mus brzoskwiniowy zaczyna się gotować, wlewam do niego mieszankę wody z mąką, cały czas energicznie mieszając mus w garnku. Gdy się zagotuje, powstanie kisiel, odstawiam go do chłodnego pomieszczenia do całkowitego ostudzenia. 
II warstwa:
Gdy frużelina brzoskwiniowa jest już gotowa myję truskawki i miksuję je na mus. W razie potrzeby dosładzam, ale zazwyczaj zostawiam bez cukru, ponieważ reszta warstw jest słodka. Ilość truskawek jest umowna, ponieważ używamy ich tyle ile lubimy, ja finalnie uzyskałam 800 ml musu.
III warstwa:
Schłodzoną śmietankę 30% ubijam z cukrem pudrem do smaku. Do gotowej dodałam kilka kropel barwnika i wymieszałam do połączenia się. Mogłam dodać trochę truskawek, ale nie pomyślałam o tym wcześniej. Aby deser był bardziej lekki śmietanę można zastąpić jogurtem naturalnym lub serkiem o smaku naturalnym.

Deser podaję w kieliszkach lub pucharkach, najlepiej w przezroczystych, aby było widać strukturę deseru. Ozdabiam strużynami czekolady, można również polać roztopioną czekoladą lub sosem czekoladowym. Warstwy można dodawać w różnych kolejnościach, ja nie mogłam się zdecydować czy najpierw truskawki czy brzoskwinie, więc zrobiłam w dwóch odsłonach. Dajcie znać w komentarzach, które według Was wyglądają ładniej.



Smacznego!

Milion Smaków Truskawek - edycja czwarta

Komentarze

Popularne posty