Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Jabłkowa granola z bakaliami

Witajcie Kochani! To moja pierwsza granola jaką robiłam i jedna z ulubionych. Jest bardzo łatwa w przygotowaniu i jak to granola bardzo uniwersalna. Można wykorzystać ją do pralinek, deserów lub koktajli oraz bardziej standardowo z jogurtem naturalnym jako słodkie i zdrowe śniadanie.

Składniki:

5 szklanek płatków owsianych górskich4 łyżki płatków błyskawicznych żytnich2 garści słonecznika2 garści żurawiny3-4 łyżki miodu1 szklanka kompotu z jabłek1 szklanka rozdrobnionych jabłek z kompotu

Wykonanie:
Pracę zaczynam od ugotowania kompotu z jabłek. Jabłka obieram,wydrążam środek i kroję w ósemki, następnie zalewam je wrzątkiem i słodzę do smaku. Najczęściej wykorzystuję już zrobiony kompot, jeśli robię go specjalnie nie czekam aż wystygnie, tylko używam gorącego.Do tego przepisu lubię intensywny kompot, więc daję dużo jabłek i mało wody.Do miski dodaję wszystkie składniki suche, czyli płatki, słonecznik oraz żurawinę.Wszystko dokładnie mieszam, następnie dodaję miód oraz kompot i jabłka.Ja…

Truskawkowy koktajl z avocado



Witajcie Kochani! Sezon na truskawki nadal trwa. Pogoda sprzyja do robienia koktajli, szczególnie w lecie, gdy jest naprawdę gorąco. W takie dni gdy nie mamy ochoty na jedzenie koktajl to świetna alternatywa na przekąskę a nawet śniadanie.

Składniki:
  • 1 avocado
  • ok. 300 g truskawek
  • garść daktyli
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
Wykonanie:

Do wyższego pojemnika wrzucam pokrojone na mniejsze kawałki awokado, garść truskawek i kilka daktyli. Wszystko miksuję na jednolitą masę, dodaję jogurt naturalny i dalej miksuję do połączenia się składników. Gotowy koktajl przelewam do słoika. Zazwyczaj wychodzi mi ok 3/4 słoika, resztę uzupełniam musem truskawkowym, czyli zmiksowanymi truskawkami. Na wierzchu układam truskawki i awokado.




Smacznego!

Przepis bierze udział w akcji kulinarnej Fit przekąski.

Komentarze

Popularne posty