Trzy pomysły na tortille


Witajcie Kochani! Do pracy doskonałą alternatywą dla klasycznych kanapek jest tortilla. Kto nie lubi fast foodów? A te przygotowane przez nas są dużo zdrowsze i przede wszystkim wiemy co jemy i możemy dodać te składniki, które najbardziej lubimy lub na które mamy w tej chwili ochotę.


Tortilla z grilowanym batatem i buraczkami na parze

 Składniki:
  • 1 tortilla
  • 1 mały batat
  • 1 buraczek 
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego
  • czubryca
  • sól, pieprz czarny

Wykonanie:

Jeśli mam kupną tortillę nie podgrzewam jej, ponieważ i tak jest fajnie elastyczna.Jeśli sięgam po własnoręcznie robioną tortillę, wtedy ją podgrzewam przed przystąpieniem do składania.
Pracę w przygotowaniu tej tortilli zaczynam od obrania, umycia i pokrojenia batata na w miarę cienkie krążki, solę je z obu stron i grilluję, ja w elektrycznym, można również na patelni grillowej lub w piekarniku na funkcji grillowej. W między czasie obieram buraczka, ja miałam kupione na rynku, parowane. Ale można łatwo ugotować większą ilość na parze, resztę wykorzystać do innego dania, ponieważ tutaj potrzebny nam jest jeden. Buraczka również kroję na cienkie plastry, lekko soląc odkładam na talerzyku. Gdy warzywa mam gotowe, przygotowuję sos. Do miseczki dodaję 2-3 łyżki jogurtu naturalnego, doprawiam do smaku, u mnie czubryca, pieprz i sól, wszystko dokładnie ze sobą łączę. Następnie smaruję tortillę gotowym sosem i układam wzdłuż placka przygotowane warzywa. Zawijam jak naleśnik i podaję z pozostałymi kawałkami warzyw, które nie zmieściły się do tortilli. Podaję od razu na talerzyk lub chowam do pojemnika i zabieram do pracy jako przekąskę.





Tortilla z papryką i kiełkami

Składniki:
  • 0,5 czerwonej papryki
  • mała garść kiełków 
  • mała garść natki pietruszki
  • 2-3 listki bazylii
  • 40g serka fromage ( u mnie klasyczny)

Wykonanie:

Pracę zaczynam od umycia i osuszenia bazylii, kiełków i natki pietruszki. Paprykę kroję w miarę cienkie paski, kiełki zostawiam takiej długości jakie urosły. Bazylię i natkę pietruszki siekam lub tak jak to robię zazwyczaj tnę drobniej nożyczkami. Gdy mam przygotowane składniki tortillę smaruję serkiem, następnie układam na nią kiełki, bazylię i natkę pietruszki oraz paprykę. Zwijam jak naleśnik i podaję na talerzyku lub pakuję do pudełka śniadaniowego na wynos. Kiełek mogło być zdecydowanie więcej, ale jeszcze mi nie urosły, a miałam ochotę na tak przygotowaną tortillę, więc polecam wziąć ich zdecydowanie więcej.



Tortilla z serkiem fromage i tuńczykiem

Składniki:
  • 40g serka fromage ( u mnie paprykowy)
  • 1-2 garści ulubionej sałatki
  • 1/3 standardowej puszki tuńczyka w sosie własnym

Wykonanie:

Tortillę smaruję serkiem fromage, następnie układam ulubioną sałatkę i odsączonego tuńczyka z puszki. Zwijam tortillę jak naleśnika i podaję na talerzyku lub pakuję na wynos do pojemnika śniadaniowego.

Przykładowe sałatki do tortilli:



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty