Tarta z płatkami kukurydzianymi i owocami


Witajcie Kochani! Dzisiaj kolejny raz spróbuję udowodnić, że słodzenie nie jest takie straszne z akcją kulinarną "Cukier z głową". Więcej na temat zdrowego słodzenia możecie dowiedzieć na stronie www.uczymyjakslodzic.pl Prosta tarta po dodaniu płatków kukurydzianych nabiera nowego (przynajmniej dla mnie), fajnego smaku. Ja użyłam smakowych płatków i dla mnie samo ciasto bez dodatków było bardzo smaczne. Ze świeżymi owocami bardzo nadaje się na gorące dni, oczywiście najlepiej przechowywać je w lodówce. Bardzo lubię to ciasto do porannej kawy w ogrodzie. Zachęcam do jego wykonania.


Składniki:

  • 2 szklanki (250 ml) mąki pszennej 
  • 0,5 szklanki (250 ml) płatków kukurydzianych 
  • 0,5 szklanki (250 ml) cukru kryształ (u mnie Polski Cukier)
  • 6 łyżek miękkiego masła
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 nektarynka
  • 2-3 łyżki cukru kryształ (u mnie Polski Cukier)
  • ok 50 g truskawek
  • ok 3 łyżek ganache

Wykonanie:

Do miski lub na stolnicę przesiewam mąkę pszenną, dodaję cukier i proszek do pieczenia. Z grubsza mieszam i dodaję żółtko i miękkie masło. Na stolnicy siekam masło i żółtko z resztą ciasta, otrzymując swojego rodzaju kruszonkę, ciasto ma być mokre, ale nie musi być spójne. Jeśli sięgnęłam po miskę, wtedy łączę masło i żółtko z resztą za pomocą dłoni. Następnie dodaję płatki kukurydziane, ja sięgnęłam po czekoladowo-miodowe, które kruszę w palcach i łączę z resztą ciasta. Najlepiej wybrać płatki czekoladowe, wtedy są widoczne w cieście i dają efekt dalmatyńczyka. Gotowe ciasto przekładam do tortownicy o średnicy 24 cm i chowam do lodówki na co najmniej 2 godziny lub jeśli się śpieszę do zamrażalki na ok pół godziny. Po tym czasie piekę ciasto w 180 stopniach Celcjusza przez 30 minut w funkcji grzanie góra-dół, na środkowej półce.
Po wyjęciu ciasta z piekarnika myję i osuszam owoce. Na patelnię wsypuję 2-3 łyżki cukru kryształ i na początku nie mieszam pozwalając na samodzielne roztopienie się i karmelizowanie cukru. Gdy cukier jest już roztopiony dodaje pokrojoną w talarki nektarynkę, uwaga karmel może pryskać. Pod wpływem zimnego owocu karmel się trochę zetnie, ale po smażeniu nektarynki przez około 2 minut karmel roztopi się i otuli nektarynkę swoim smakiem. W tym czasie nasze ciasto zdążyło wystygnąć, układam na nie jeszcze ciepłe nektarynki. Ciasto ozdabiam według własnego uznania ja na środku ułożyłam nektarynki w karmelu, a wkoło ozdobiłam ciasto ganachem i truskawkami. Oczywiście możecie dać ganache na całe ciasto, ale ja lubię widzieć jego strukturę prześwitującą między owocami. 







Smacznego!

Komentarze

Popularne posty