Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Jabłkowa granola z bakaliami

Witajcie Kochani! To moja pierwsza granola jaką robiłam i jedna z ulubionych. Jest bardzo łatwa w przygotowaniu i jak to granola bardzo uniwersalna. Można wykorzystać ją do pralinek, deserów lub koktajli oraz bardziej standardowo z jogurtem naturalnym jako słodkie i zdrowe śniadanie.

Składniki:

5 szklanek płatków owsianych górskich4 łyżki płatków błyskawicznych żytnich2 garści słonecznika2 garści żurawiny3-4 łyżki miodu1 szklanka kompotu z jabłek1 szklanka rozdrobnionych jabłek z kompotu

Wykonanie:
Pracę zaczynam od ugotowania kompotu z jabłek. Jabłka obieram,wydrążam środek i kroję w ósemki, następnie zalewam je wrzątkiem i słodzę do smaku. Najczęściej wykorzystuję już zrobiony kompot, jeśli robię go specjalnie nie czekam aż wystygnie, tylko używam gorącego.Do tego przepisu lubię intensywny kompot, więc daję dużo jabłek i mało wody.Do miski dodaję wszystkie składniki suche, czyli płatki, słonecznik oraz żurawinę.Wszystko dokładnie mieszam, następnie dodaję miód oraz kompot i jabłka.Ja…

Brzoskwiniowo-migdałowy pudding chia z borówkami i malinami


Witajcie Kochani! Dzisiejszy dzień znowu przypomniał nam że jest i lato, a w lecie musi być ciepło. Dlatego dzisiaj propozycja orzeźwiającego deseru, który jest lekki, smaczny i zdrowy. Zawiera dużo owoców, a co za tym idzie dużo witamin, przy okazji nasiona chia dostarczają nam mega dużo wartości odżywczych, między innymi kwasy omega-3 i żelazo.

Składniki:

  • 2 brzoskwinie
  • 500 ml mleka migdałowego
  • 4-5 łyżek chia
  • ok. 100 g borówek
  • ok 100 g malin






Wykonanie:

Do wysokiego naczynia kroję umyte i obrane ze skórki brzoskwinie, następnie miksuję je blenderem--żyrafą. jeśli nie chcecie możecie zostawić brzoskwinie ze skórką, wtedy będzie miała jeszcze więcej witamin. Do zmiksowanych brzoskwiń dodaję mleko i nasiona chia, dokładnie mieszam, aby wszystkie nasionka były namoczone i odstawiam do ich napęcznienia. Ilość nasion zależy od tego jak gęsty chcecie mieć pudding, ja dosypałam 4 łyżki chia. Gdy pudding jest już gotowy, u mnie stał około 5 godzin i od czasu do czasu mieszałam go, wlewam go do przygotowanych naczyń. Mogą to być pucharki, szklanki lub kieliszki. U mnie dzisiaj szklanki, które napełniłam do 3/4 puddingiem, resztę dopełniłam umytymi i osuszonymi malinami oraz borówkami. Do ozdoby i przekąszenia zrobiłam serca z gorzkiej czekolady.




Smacznego!



Komentarze

Popularne posty