Czekoladowe ciasto z płatków owsianych. Bez mąki i oleju.



Witajcie Kochani! Dzisiaj do niedzielnej kawy po obiedzie propozycja czekoladowego ciasta bez mąki. Ostatnio uwielbiam wykorzystywać do ciasta płatki owsiane zamiast mąki, zmielone w malakserze doskonale ją zastępują. Ciasto było potrzebą chwilą, ponieważ został mi sos czekoladowy, a nie miałam ochoty wykorzystywać go do deserów na siłę, więc pomyślałam, że zrobię ciasto. Z początku myślałam, że będą to ciasteczka, ale po otrzymanej konsystencji sięgnęłam po blachę do tarty, a w drugim przypadku po tortownicę. Ciasto nie rośnie spektakularnie, ale jest bardzo pulchne, jest bardzo słodkie, ponieważ sos dodaje sporej słodyczy, ale mi łasuchowi to odpowiada. :)

Składniki:
  • 2 szklanki płatków owsianych górskich
  • 3/4 szklanki sosu czekoladowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki nasion chia
Wykonanie:

Jeśli nie miałabym sosu, pracę zaczynałabym własnie od niego. Jak go przygotować znajdziecie tutaj. Jak mamy wystudzony sos czekoladowy wystarczy sięgnąć po malakser i zmielić płatki owsiane. U mnie nie za drobno, lubię jak trafi mi się w cieście jeszcze kawałek płatka owsianego. Do zmielonych płatków dodaję proszek do pieczenia i nasiona chia, mieszam wszystko za pomocą malaksera. Następnie dodaję sos czekoladowy i jajko dokładnie wszystko miksując, od czasu do czasu zbieram to co zostało na ściankach i miksuję dalej. Po kilku minutach ciasto jest już gotowe i możemy je włożyć do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni w funkcji grzanie góra-dół na około 20 minut. Można użyć dowolnej blaszki ja sięgam po tortownicę lub blachę do tarty o średnicy 26 cm. Można je podać z owocami posypanymi cukrem pudrem lub z bitą śmietaną, tylko że wtedy dodaję bardzo mało cukru do śmietany, ponieważ musimy pamiętać, ze ciasto samo w sobie jest słodkie.




Smacznego!

Komentarze

Popularne posty