Czekoladowe muffinki z pikantną gruszką


Witajcie Kochani! Uwielbiam czekoladę, a te muffinki szczególnie przypadły mi do gustu. Przeplatające się smaki czekolady i gruszki to dla mnie wspaniałe połączenie, które chyba nigdy nie wyjdzie z mody. Bardzo lubię muffinkową zabawę, w której można naprawdę dużo smaków wymieszać. które zaczynają tworzyć spójną całość.

Składniki:
  • 2szklanki (250ml) mąki pszennej 
  • 1-2 łyżki kakao
  • 1/2 szklanki (250ml) cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 gruszka
  • szczypta chili
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 30g mlecznej czekolady
  • czekolada biała lub cukier puder do dekoracji

Wykonanie:

Do miseczki kroję w mniejsze kawałki umytą i obraną gruszkę. Następnie dodaję do niej chili i dokładnie mieszam, aby każdy kawałek owocu był nią pokryty, oczywiście ilość tej przyprawy jest zależna od gustu Konsumentów tych babeczek. Ja dodałam małą ilość, ale niektórzy mówili, że chili nie jest prawie wyczuwalna, chociaż dla mnie muffinki były pikantne, więc należy jej dodać według swoich upodobań. Gdy gruszki mam gotowe przechodzę do mieszania reszty składników. Do jednej miski przesiewam mąkę, dodaję kakao, cukier i proszek do pieczenia, całość bardzo dokładnie mieszam. Do drugiej wbijam jajka, które roztrzepuję, następnie dolewam mleko i rozpuszczoną czekoladę, ja wykorzystałam mleczną, ale można również sięgnąć po gorzką. Czekolada zastępuje mi olej, ma w sobie wystarczającą ilość tłuszczy, wiec nie chcę ich dodawać więcej. Wszystko mieszam ze sobą dokładnie i dodaję mieszaninę z drugiej miski, którą niedbale łączę z resztą. Do blachy muffinkowej wlewam jedną łyżkę ciasta, następnie w każdy otwór dodaję przyprawioną gruszkę i zalewam kolejną porcją ciasta. Tak przygotowane muffinki wkładam do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni w funkcji góra-dół na ok. 25 minut, aż ciasto zda test suchego patyczka. Na jeszcze ciepłe muffinki kładę czekoladę, która rozpuszczając się pod wpływem ciepła babeczki tworzy pyszną polewę lub prószę je cukrem pudrem.



Smacznego!

Komentarze

  1. świetne! choć ja bym używał gorzkiej czekolady i więcej chilli, mrrr :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisalam ilość chilli według uznania. Fajny pomysł z gorzką czekoladą ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty