Piernikowe muffinki bez jajek z konfiturą daktylową + 4 propozycje dekoracji świątecznej




Witajcie Kochani! U mnie święta nie mogą odbyć się bez muffinek, mój Mąż już zamówił porcję. :) Akurat te bardzo przypadły mi do gustu, ponieważ jak zwykle są szybkie w przygotowaniu i bardzo pasują mi do świątecznego klimatu. Stwierdziłam również, że jednak konfitura daktylowa lepiej wygląda w środku muffinki. Muffinki biorą udział w akcji Idealne ciasto z Beko


Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika
  • 1 szklanka kompotu z jabłek
  • 1 banan
  • 3 łyżki oleju
  • około 12 łyżeczek konfitury z daktyli
Wykonanie:
  • Do miski przesiewam mąkę, dodaję proszek do pieczenia, cukier i przyprawę do piernika. Wszystko dokładnie ze sobą mieszam i w kuchni już czuć święta. :)
  • Do drugiej miski wlewam wystudzony kompot z jabłek, może być sok, wtedy smak jabłek będzie bardziej intensywny. Następnie dodaję banana i olej. Wszystko dokładnie miksuję blenderem żyrafą.
Jak zmiksować ciasto bez bałaganu możecie zobaczyć w filmiku poniżej. :)


#beko #ciastojakzobrazka
  • Do drugiej miski wsypuję zawartość pierwszej. Teraz mieszam niedbale, mogą być grudki.
  • Teraz szykuję foremki na muffinki, mi wyszło 12. Najpierw wlewam łyżkę powstałego ciasta, następnie dodaję łyżkę konfitury z daktyli i zalewam kolejną porcją ciasta.
  • Tak przygotowane muffinki piekę w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, w funkcji góra-dół, przez 25 minut.
  • Ozdabiam bitą śmietaną.
Dekorowanie:

Muffinka choinka- wystarczy tylka-gwiazdka i rożek duński oraz bita śmietana i ganache.


Muffinka z zielonymi listkami i perełkami- wystarczy tylka do listków i perełki (ja mam srebrne, ale fajniejsze byłyby czerwone).


Muffinka z zielonym wiankiem i listkami z ganachu- wystarczy tylka-gwiazdka i tylka do listków. Dodatkowo można posypać cukrową posypką.


Muffinka zielona trawa z posypką- najmniej bożonarodzeniowa, ale wyszła mi przez przypadek i tak mnie urzekła, że musiałam ją wstawić- wystarczy tylka-gwiazdka i cukrowa posypka.


Trochę za długo przetrzymałam ciasto bez piekarnika i wyszło zbite w środku, ale zazwyczaj wychodzą bardzo pulchne. :)


Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty