Trzy propozycje świątecznych pralinek


Witajcie Kochani! Dzisiaj propozycja świątecznych, ale i nie tylko, pralinek. U mnie w domu robią furorę, więc miałam pracowity okres przedświąteczny. Najbardziej przypadły do gustu oczywiście bajaderki, podobne już prezentowałam wcześniej, znajdziesz je tutaj. Pralinki to fajna alternatywa wykorzystania produktów, które zostają po wykonaniu np. tortu. Są świetne jako deserek na różnego rodzaju imprezach, sylwestrze, parapetówce lub przyjęciu urodzinowym.

Pralinki z ganachu

Składniki:
  • ok 300g ganachu
  • 1 garść migdałów
  • ciemne kakao
Wykonanie:


  • Zazwyczaj używam ganachu, który został mi przy wykonywaniu tortu, ale jeśli nie miałabym gotowego należy zrobić go przynajmniej dobę wcześniej. Link do wykonania ganachu w składnikach. 
  • Gotowy ganache, mocno schłodzony najlepiej w lodówce, nabieram łyżeczką i otulam nim migdała. Ja akurat używałam migdałów bez skórki, wystarczy je namoczyć i po około godzince skórka powinna już ładnie schodzić. 
  • Z ganachu staram się zrobić kulkę w dłoniach. Otrzymane kulki obtaczam w ciemnym kakao i wcieram go w ganache.
  • Pralinki najlepiej podawać schłodzone z lodówki.




Bajaderki migdałowe

Składniki:
  • 1 porcja ciasta czekoladowego
  • 3 garści migdałów
  • 2 garści żurawiny
  • 50g czekolady mlecznej 
  • 50g czekolady gorzkiej
  • 4-5 łyżek dżemu z czarnej porzeczki
  • 3-4 łyżki mleka migdałowego
Wykonanie:
  • Bajaderki wymagają od nas sporo pracy, ponieważ trzeba upiec ciasto, jeśli nie mamy gotowego oczywiście, następnie wystudzić i pokruszyć. Ja zazwyczaj piekę je specjalnie, ponieważ u mnie bajaderki znikają bardzo szybko, więc muszę je mieć w większej ilości. Ciasto można pokruszyć za pomocą dłoni a następnie tłuczkiem do ziemniaków lub najprościej za pomocą malaksera, ja zazwyczaj sięgam po niego.
  • Do malaksera wrzucam migdały i żurawinę, siekam je dotąd aż uzyskam zadowalającą wielkość i przerzucam je do pokruszonego ciasta czekoladowego.  
  • Następnie do malaksera łamię czekolady i siekam je na drobno, prawie na mączkę.
  • Jeśli nie macie malaksera, bakalie możecie posiekać nożem, a czekoladę zetrzeć na tarce.
  • Posiekane składniki mieszam ze sobą, następnie dodaję dżem porzeczkowy i mieszam dokładnie. Dopiero wtedy decyduję ile mleka mam dodać. Zazwyczaj robię to na oko, ponieważ można wykorzystać różne rodzaje ciasta, które mogą być bardziej lub mniej wilgotne.
  • Ciasto na pralinki ma być tak doprawione, aby mogło się łatwo zlepiać i nie rozpadać się. 
  • Bajaderki zlepiać w kule lub używam foremek silikonowych do pralinek, następnie obtaczam je w temperowanej czekoladzie i ozdabiam cukrowymi gwiazdkami.





Zielone choineczki

Składniki:
  • 1 awokado
  • 1 kiwi
  • 2-2,5 szklanki (250ml) granoli
  • 2 łyżki miodu 
Wykonanie:
  • W malakserze mielę granolę tak, aby powstała praktycznie mączka. Przesypuję je do mniejszej miski i odstawiam na bok.
  • Do malaksera kroję awokado i kiwi, miksuje je, następnie dodaje miód i mieszam w malakserze do połączenia składników. 
  • Następnie dodaję stopniowo zmieloną granolę, najpierw mieszam malakserem, następnie łyżką. 
  • Ilość granoli zależy od wielkości i soczystości owoców. Masa ma łatwo się zlepiać i nie rozpadać.
  • Masę przełożyłam do foremek-choinek. żeby było mi łatwiej je wyjmować wstawiam na kilka minut do zamrażalki.
  • Wyjęte z foremek polewam białą czekoladą z barwnikiem, ozdabiam cukrowymi posypkami i gwiazdką wyciętą z kaki.

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty