Tahini- podstawowy przepis + pyszny koktajl


Witajcie Kochani! Już od dawna miałam ochotę na tahini, czyli powiew smaku sezamu w potrawach. Najczęściej wykorzystuje się go w humusach, ale ja dodaję go również do mas lub koktajli. Tak przygotowane jest bardzo uniwersalne, więc nadaje się zarówno do wytrawnych jak i słodkich dań. Używam go tam, gdzie nuta sezamu mi odpowiada. Po wymieszaniu tahini z miodem w stosunku 1:1 otrzymujemy smak chałwy, ja najczęściej w taki sposób wykorzystuję tahini.


Składniki:
  • 200g sezamu
  • 2-3 łyżki oleju
Wykonanie:
  • Pracę zaczynam od uprażenia sezamu na złoty kolor, ja od razu przekładam go na duży talerz gdy w kuchni unosi się zapach sezamu. Oczywiście można uprażyć bardziej sezam, wtedy tahini będzie siłą rzeczy ciemniejsze. Ja wolę lekko podprażyć, wtedy jestem spokojna, że nie będę miała gorzkiego tahini, ponieważ lekko przypalony sezam staje się gorzki. 
  • Gdy mam wystudzony, uprażony sezam przesypuję go do długiego naczynia, ja korzystam z pojemnika dołączonego do blendera.
  • Do sezamu od razu dodaję, u mnie trzy łyżki, oleju. Teraz kwestia smaku w doborze oleju, ja sięgam po rzepakowy kupowany na rynku. Może być również słonecznikowy lub sezamowy. 
  • Sezam z olejem bardzo długo miksuję blenderem-żyrafą do momentu aż uzyskam półpłynną masę. 
  • Gotowe tahini przelewam do słoika, przechowuję w lodówce i zużywam w ciągu kilku dni. 

Koktajl z tahini i owocami 

Składniki:
  • ok. 1 łyżki tahini
  • 1 banan 
  • 1 pomarańcza 
  • 3 plasterki kiwi
  • 1 szklanka (250ml) wody
Wykonanie:
  • W przygotowaniu tego koktajlu wykorzystuję naczynie po tahini, nie myję go tylko korzystam z okazji, że mam je na ściankach naczynia i blendera.
  • Do naczynia wrzucam obrane owoce, pomarańczę można wyfiletować, ja jednak usuwam, w miarę możliwości, jedynie całe albedo, czyli białą skórkę.  
  • Owoce miksuję z tahini, następnie dodaję wodę i dalej miksuję aż do uzyskania odpowiedniej dla mnie konsystencji. 
  • Tak przygotowany koktajl to świetny sposób na śniadanie, jest sycący i daje dużo energii. Przy okazji jest tak szybki w przygotowaniu, że spokojnie możemy go przygotować przed pracą. Ja nie dosładzam, słodycz owoców mi wystarcza, ale można dodać tu miód, to już kwestia smaku. :)




Smacznego!

Komentarze

  1. oo wyczuwam kolejne zadanie dla mojego niezastąpionego ronic'a, świetny przepis, wykorzystam bo mój chłopak uwielbia takie smaki

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty