Szybki i efektowny torcik na niedzielę


Witajcie Kochani! Dzisiaj propozycja mega szybkiego torcika na niedzielę lub jako deser dla niespodziewanych gości. Wystarczy, że mamy w domu gotowe ciasto francuskie i możemy zdziałać cuda. Przymierzam się już od jakiego czasu, aby samej wykonać ciasto francuskie, ale na razie posługuję się gotowcem. Ten torcik nie wymaga od nas wielkich umiejętności ani zbyt wiele czasu, więc jest idealny dla zapracowanych początkujących. Torcik jest pyszny, ale oczywiście dla Osób, które lubią ciasto francuskie.

Torcik francuski z masą z galaretką porzeczkową

Składniki:

  • 2 gotowe ciasta francuskie
  • 0,5l śmietany kremówki
  • 1 opakowanie serka Philadelphia
  • 3-4 łyżki galaretki lub dżemu porzeczkowego
  • 1 łyżka cukru pudru
Wykonanie:

Z gotowego ciasta wycinam koła za pomocą talerza i noża. Z jednego ciasta wyszły mi dwa okręgi. Gotowe kółka przekładam na blachę i piekę w rozgrzanym piekarniku do 180 stopni przez 15 minut. Resztę ciasta piekę pokropione mlekiem i obsypane cukrem. 

Gdy mam upieczone blaty, odkładam je do wystygnięcia w chłodne miejsce na ruszcie, sama zabieram się za masę. Do miski wlewam śmietanę kremówkę i ubijam na sztywną pianę. Najpierw na niskich obrotach, dosypuję cukier puder i nastawiam mikser na wysokie obroty aż do ubicia na sztywno. Do ubitej śmietany dodaję serek Philadelphia i galaretkę z porzeczek, ja sięgnęłam po galaretkę własnej roboty z mieszanki porzeczki czerwonej i czarnej. Wszystko dokładnie ze sobą łączę aż powstanie jednolita masa. 

Teraz nie pozostaje nic innego jak przełożyć masą gotowe blaty z ciasta francuskiego. Ja do wyłożenia masy użyłam tylki dużej gwiazdki osiągając szybkie przystrojenie torcika.



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty