Migdałowy budyń z kaszy jaglanej


Witajcie Kochani! Ostatnio budynie jaglane są bardzo w modzie, ale to zasługa tego, że są pyszne i zarazem bardzo zdrowe. Warto spożywać kaszę jaglaną w ciąży, ponieważ jest źródłem witamin z grupy B, w tym kwasu foliowego. Migdały są dobrym źródłem potasu i magnezu, a także kwasu foliowego. W dodatku migdały są zalecane nawet gdy mamy cukrzycę, ponieważ mają niski indeks glikemiczny. Lubię przyrządzić budyń jaglany, gdy mam ochotę na słodkie, ponieważ wtedy mam mniejsze wyrzuty sumienia bo przecież jem wartościową przekąskę. Właśnie ja taki budyń zazwyczaj spożywam na drugie śniadanie lub podwieczorek.

Składniki:
  • 1 szklanka (250ml) ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1 łyżka kremu migdałowego
  • 1/2 awokado 
  • 1/2 szklanki (250ml) mleka migdałowego
  • 2 łyżki posiekanych migdałów
  • borówki, migdały
Wykonanie:
  • Jeśli nie mam ugotowanej kaszy jaglanej pracę zaczynam właśnie od jej przygotowania.
  • Na szklankę kaszy jaglanej wlewam dwie szklanki wody ze szczyptą soli.  Najpierw zagotowuję wodę, następnie dosypuję kaszę i gotuję ok 15 minut bez podnoszenia pokrywki.
  • Zazwyczaj gotuję jej więcej niż potrzeba na ten budyń, wykorzystuję ją do obiadu lub innych przekąsek.
  • Gdy mam gotową kaszę, zazwyczaj używam zimnej ale jak najbardziej może być gorąca, przekładam do wysokiego naczynia, w którym będę mogła spokojnie blendować.
  • Gdy mam zimną kaszę lubię zagotować mleko, wtedy budyń będzie ciepły, ponieważ tak lepiej smakuje, przynajmniej mi.
  • Jeśli mamy zimne składniki możemy gotowy budyń podgrzać w mikrofali
  • Do kaszy dodaję awokado, krem migdałowy oraz mleko. Wszystko starannie blenduję, następnie dodaje posiekane migdały i mieszam.
  • Gotowy budyń przekładam do miseczki i posypuję borówkami oraz posiekanymi migdałami. 



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty