Półfrancuskie babeczki z masą orzechowo-bananową bez cukru


Witajcie Kochani! Babeczki z farszem orzechowo-bananowym, dla mnie, super wpasowują się w okres świąteczny. Boże Narodzenie kojarzy mi się przede wszystkim z bakaliami i orzechami, więc wszystko to możemy tutaj znaleźć. Dodatkowo przyjemnie maślane ciasto półfrancuskie i brak cukru białego jeszcze bardziej mnie do nich przekonują. Przepis bierze udział w akcji kulinarnej Ambition: "Święta z dbałością".

Składniki ciasta:

  • 250 g sera białego (twarogu)
  • 200 g masła
  • 250 g mąki pszennej

Wykonanie ciasta:
  • To ciasto robiła z zimnym masłem, miękkim, w temperaturze pokojowej oraz roztopionym, ale nie gorącym masłem.
  • Ze wszystkimi rodzajami masła ciasto wyjdzie. Ale najprzyjemniejsze w późniejszej obróbce jest to z roztopionym masłem, więc takie polecam.
  • Do misy robota wrzucam pokruszony ser twarogowy oraz roztopione masło. Mieszam je z grubsza, następnie dodaję mąkę i wyrabiam do połączenia się składników.
  • Można również ciasto wyrabiać ręcznie w misce lub na stolnicy.
Składniki farszu:
  • 350 g bananów
  • 300 g orzechów włoskich
  • 100 g suszonych śliwek
  • 2 jajka
  • 80 g jogurtu


Wykonanie farszu:
  • Orzechy włoskie oraz suszoną śliwkę mielę w maszynce do mielenia o najdrobniejszych oczkach.
  • Następnie dodaję do nich banany i rozgniatam za pomocą tłuczka, jednocześnie łącząc je z orzechami i śliwkami.
  • Gdy składniki się połączyły próbuję czy odpowiadają mi na słodkość, ja później przyprószam je cukrem pudrem, więc teraz nic nie dodaję.
  • Gdy masa odpowiada mi smakowo dodaję jogurt i jajka oraz wszystko starannie mieszam.

Wykonanie babeczek:
  • Ciasto rozwałkowuję na silikonowej stolnicy Ambition 30x46 cm, która nie przywiera do ciasta co ułatwia jego rozwałkowanie. 
  • Rozwałkowane ciasto dzielę na 15-cm kwadraty, które układam w foremkach na muffinki Senso Ambition tworząc koszyczki na farsz.
  • Do powstałych otworków nakładam 1-2 łyżki farszu.
  • Babeczki piekę w 180 stopniach, w funkcji grzanie góra-dół przez 25 minut. Później przestawiam piec na termoobieg i przyrumieniam je przez dodatkowe 5 minut. 
  • Babeczki ozdabiam świątecznie gwiazdkami i płatkami śniegu wykonanymi z masy cukrowej oraz przyprószam cukrem pudrem.





Smacznego!



Komentarze

Popularne posty