Klasyczne eklerki


 Witajcie Kochani! Dawno mnie tu nie było, ale pomyślałam że warto odświeżyć bloga po tak długiej nieobecności. Dzisiaj przepis na przepyszne eklerki, które pokochałam ostatnio robić. Chociaż są kilkuetapowe to jednak efekt końcowy zawsze cieszy moje oczy, więc dla mnie warto.😉



Składniki na ciasto parzone:
  • 150g masła
  • 1szklanka (250ml) wody
  • 1szklanka (250ml) mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:
  • Do rondelka wlewam wodę, dodaję masło i doprowadzam do zagotowania tej mieszanki. 
  • Do gotującej się wsypuję czubatą szklankę mąki i mieszam do momentu aż cała mąka się wchłonie i straci surowość. Moim zdaniem lepiej mieszać łyżką silikonową lub drewnianą. Nie polecam stosować trzepaczki-rózgi. 
  • Mieszankę odstawiam do przestygnięcia, nie może parzyć, ale ma być ciepłe.
  • Przestudzoną mąkę przekładam do misy robota, dodaję proszek do pieczenia i jajka. Z tym że wbijam je pojedynczo, aż wchłoną się do ciasta.
  • Ja w robocie planetarnym używam końcówki do ucierania. W mikserze wybrałabym zwykłe końcówki do ubijania.
  • Gotowe ciasto przekładam do worka cukierniczego zakończonego tą szerszą tylką.
  • Robię paseczki o długości 7-8cm uwzględniając odstępy jednej od drugiej.
  • Piekę w piekarniku nagrzanym do 190 stopni w funkcji grzanie góra-dół przez 20-25 minut. 
  • Upieczone korpusy przekładam na ruszt do wystudzenia. Przekładam ulubionym kremem śmietanowym, maślanym, ganachem.
  • https://iammuffina.blogspot.com/2018/01/tort-z-owocami-jak-zbudowac-tort.html?m=1
  • https://iammuffina.blogspot.com/2019/10/maslano-budyniowy-krem-do-przeozenia.html?m=1
  • Na koniec eklerki polewam ulubioną polewą czekoladową.
  • https://iammuffina.blogspot.com/2017/05/czekoladowa-polewa-dwa-torciki.html?m=1

Smacznego!



Komentarze

Popularne posty