Owocowa kostka na jasnym spodzie


Witajcie Kochani! W tym roku mamy zatrzęsienie owoców, więc należy z tego korzystać. Ja bardzo dużo zamroziłam i zrobiłam dżemów, więc będę mogła się nimi cieszyć cały rok. To ciasto można zrobić z różnego rodzaju owoców, po prostu takich jakie mamy w domu. Osobiście lubię pomieszać różne rodzaje owoców, ale myślę że same wiśnie również by się w nim odnalazły.

Składniki:

  • 1 biszkopt jasny
  • 1 kg owoców
  • 2 łyżki żelatyny
  • 3 łyżki cukru
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 200 ml śmietanki 30% lub 36%
Wykonanie:

  • Pracę należy rozpocząć od upieczenia jasnego biszkoptu. Jak upiec biszkopt znajdziecie na tej stronie.  W tym cieście upiekłam biszkopt z 3 jajek.
  • Gdy biszkopt mam w piekarniku podgrzewam śmietankę, nie musi się gotować ale musi być gorąca, następnie rozpuszczam w niej czekoladę. Gdy jest jednolita masa odstawiam ją do wystudzenia i czekam aż zgęstnieje. 
  • Kilogram owoców, ja wybrałam mieszankę wiśni, borówek oraz porzeczek, podgrzewam na małym ogniu.
  • Do szklanki wsypuję żelatynę, zalewam ją zimną wodą i odstawiam do napęcznienia.
  • Do gotujących się owoców wsypuję cukier, jego ilość zależy od słodyczy owoców, u mnie wystarczyły 3 łyżki.
  • Następnie dodaję żelatynę i mieszam, żeby dobrze się rozpuściła w soku z owoców.
  • Gdy wszystkie składniki mam gotowe biszkopt smaruję masą czekoladową, następnie wykładam na nie owocową galaretkę.
  • Ciasto schładzam w lodówce, gdy jest już gotowe kroję je w kostkę i ozdabiam ubitą śmietaną.
  • Śmietanę 36% ubijam z łyżką cukru pudru, przekładam do worka z tylką gwiazdką i ozdabiam ciasto.
  • Boki ciasta odkrawam, nie podaję ich na stół.
  • Ciasto najlepiej smakuje schłodzone z filiżanką kawy lub herbaty.



        


Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty