Zdrowe kontra kaloryczne praliny



Witajcie Kochani! Jestem łakomczuchem czekoladowym, więc czasami lubię wymyślić własne pralinki, ponieważ jestem wtedy świadoma co znajduje się w środku. Ostatnio robiłam dwa rodzaje, jedne bardziej kaloryczne zawierające cukier. Drugie bardzie zdrowe, ponieważ słodycz zawdzięczały naturalnym składnikom. Zdania na temat, które są lepsze, były podzielone, więc proponuję spróbowania obu wersji. Ja nie umiem wybrać między nimi, chociaż częściej mam zamówienia na bajaderki, czyli te bardziej kaloryczne praliny. Polecam przygotowanie ich i ocenienie samemu, które są smaczniejsze.


Bajaderki, praliny z większą ilością kalorii

Składniki:

  • 1 porcja ciasta czekoladowego
  • 1 szklanka płatków kukurydzianych
  • garść słonecznika
  • garść orzeszków ziemnych
  • 3 łyżki dżemu owocowego
  • 3-4 łyżki jogurtu typu greckiego
  • ok 3 łyżek mleka migdałowego lub śmietanki 30%
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • czekolada lub kakao do ozdobienia

Wykonanie:


Upieczone i wystudzone ciasto kruszę w palcach lub rozdrabniam w malakserze. Ja najczęściej pomagam sobie malakserem, ponieważ będę go wykorzystywała w dalszym etapie. Ciasto może być dowolne, ja również często sięgam po czekoladowe muffinki z miętą. Ciasto nie powinno jedynie zawierać mas. Rozdrobnione ciasto przesypuję do większej miski i dodaję pokruszone w dłoniach płatki kukurydziane (czasami pomijam i wtedy też są dobre). Następnie do malaksera wrzucam orzeszki i słonecznik oraz czekoladę i siekam tak aby małe kawałeczki były wyczuwalne w pralinkach. Dokładnie mieszam składniki suche i dodaję dżem i jogurt typu greckiego dokładnie mieszam wszystko razem. Najczęściej sięgam po dżem wiśniowy lub porzeczkową galaretkę, ale dżem może być dowolny, najlepiej dopasować go do smaku ciasta jakiego użyjecie. Gdy dokładnie pomieszam składniki suche z dżemem i jogurtem, wtedy decyduję ile mleka lub śmietanki mam dodać. Masa na pralinki ma być lekko wilgotna i nadająca się do łatwego zlepiania się. Ja nie daję więcej jak 3 łyżki mleka, ale musicie same ocenić konsystencję masy.Bajaderki oblewam czekoladą ( zazwyczaj mieszanką mlecznej i gorzkiej, ale to już kwestia gustu można samą mleczną lub samą gorzką) tworząc kapelusiki lub obtaczam je w czekoladzie otrzymując czekoladki z nadzieniem lub obtaczam w kakao ( typu Nesquik lub mieszanką gorzkiego kakao z cukrem pudrem). Czekoladę roztapiam w kąpieli wodnej lub mikrofalówce, następnie ostudzam mniej więcej do temperatury ciała, tak przygotowana jest gotowa do polania czekoladek. 





Zdrowe pralinki

Składniki:
  • Migdały
  • Daktyle
  • Czekolada zawierająca co najmniej 70% kakao

Wykonanie:

Przygotowanie tych pralinek jest w przeciwieństwie do bajaderek banalnie proste. Do środka daktyli wsuwam migdała, miałam użyć nerkowca, ale niestety nie spostrzegłam się kiedy zniknęły z szafki. A więc ilość daktyli musi być taka sama co migdałów. Następnie topię gorzką czekoladę w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce. Ostudzoną obtaczam daktyle z migdałem w środku. 




Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty