Granola z daktylami, słonecznikiem i żurawiną


Witajcie Kochani! Śniadanie to według wielu dietetyków najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby było zdrowe i zawierało witaminy. Granola z jogurtem i jakimś owocem to dla mnie idealne śniadanie! Pyszne, kolorowe i zdrowe. Moja Siostrzenica je uwielbia, więc Dzieci przekonują się do tej granoli z łatwością. Wcześniej nie lubiłam płatków owsianych, teraz sięgam po nie coraz częściej, był taki okres, że nie jadłam nic innego tylko granolę z jogurtem na śniadanie.

Składniki:
  • 5 szklanek (250ml) płatków owsianych górskich
  • 2-3 garści słonecznika
  • 2 garści żurawiny 
  • 2 garści daktyli
  • 1/4 szklanki (250ml) miodu

Wykonanie:

Przygotowanie granoli jest szaleńczo proste, pomijając czas pieczenia, zajmuje mi około 5 minut. Do miski wsypuję płatki, następnie słonecznik (u mnie w całości, bez uprzedniego namaczania) oraz żurawinę i daktyle. Daktyle kroję na mniejsze kawałki, żurawinę, jeśli jest duża również, jeśli jest mała zostawiam w całości. Płatki łączę z bakaliami i wszystko zalewam płynnym miodem oraz dokładnie mieszam aby wszystko było nim osnute. Miód musi być płynny, jeśli jest stały topię go w mikrofali. Można dodać więcej miodu, ale należy pamiętać, że są tutaj daktyle, które dodadzą dodatkowej słodyczy. Miód możemy zastąpić syropem klonowym lub syropem z agawy. Tak przygotowaną granolę wysypuję na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piekę przez około 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Od czasu do czasu zaglądam do niej i mieszam, aby nie spiekła się w jednym miejscu. Czas pieczenia zależy od naszych upodobań, ja wolę jak granola jest dobrze przypieczona. Po ostygnięciu granola jest gotowa, żeby dodać do niej jogurtu i owoców. Ja najczęściej mieszam ją z jogurtem co najmniej godzinę przed spożyciem, wtedy granola trochę zmięknie i jest przyjemniejsza do spożycia.




Smacznego!

Komentarze

Popularne posty