Co zrobić ze świątecznymi resztkami? Praliny i ciasteczka


Witajcie Kochani! W tym roku zaszalałam i zrobiłam podwójną porcję pierników. W dodatku zapominałam o nich i nie wyjmowałam ich na stół, więc siłą rzeczy musiały zostać. Również została mi polewa ze świątecznego tortu, więc miałam już sporo składników, żeby coś wykombinować. Bajaderki to świetna alternatywa na dojedzenie ciasta, które nam się już przejadło. U mnie w domu cieszą się wielką sympatią i często je robię.

Bajaderki piernikowe


Składniki:
Do wykończenia:
  • 50g czekolady mlecznej 
  • 50g czekolady gorzkiej

Wykonanie:
  • Jeśli nie mam lejącej polewy czekoladowej, ponieważ po jakimś czasie tężeje, rozpuszczam ją bezpośrednio na małym ogniu. Nie stosuję tu kąpieli wodnej, chociaż jak najbardziej można, jeśli boicie się przypalenia. Wystarczy pilnować, chwila na palniku wystarczy.
  • Pierniki rozkruszam w malakserze, można przełożyć do woreczka i pokruszyć za pomocą wałka lub palcami (ja nigdy tak nie robię ale można).
  • Do wystudzonej, płynnej polewy czekoladowej dodaję pokruszone pierniki, następnie dżem. Ja dodałam dwie łyżki dżemu z borówek, myślę jednak że lepszy byłyby powidła śliwkowe, ale ja ich nie lubię i dlatego używam innych dżemów. 
  • Otrzymaną masę schładzam co najmniej godzinę w lodówce i formuję kuleczki lub wykładam nią foremkę silikonową (u mnie mini babeczki).
  • Tak otrzymane pralinki albo polewam czekoladą albo pozostawiam je bez niczego (nie wysychają).





Francuskie trójkąty
Składniki:
Wykonanie:
  • Przygotowanie tych ciasteczek jest banalnie proste i nie wymaga od nas wielkiego nakładu pracy.
  • Tym razem potrzebuje stężałą polewę czekoladową, schłodzoną w lodówce. Jeśli będzie się źle rozprowadzała używam noża namoczonego w ciepłej wodzie.
  • Gotowe ciasto francuskie rozkręcam i połowę smaruję polewą czekoladową, około 3 łyżki.
  • Składam ciasto na pół i ponownie smaruję połówkę polewą. 
  • Następnie znowu składam ciasto na pół i otrzymany placuszek dzielę na trójkąty.
  • Układam je na blasze w odstępach i piekę w temperaturze 180 stopni przez 15 minut.




Smacznego!





Komentarze

Popularne posty