Tort z owocami. Jak zbudować tort śmietanowy.

Witajcie Kochani! Ostatnio miałam pytanie o proporcje w torcie, więc postanowiłam napisać o tym posta. Torty ostatnio stały się dla mnie taką pasją, że muffinki niestety poszły troszkę w odstawkę, ale nadal mam do nich sentyment. Niestety chociaż to był tort dla mojej Siostry nie uchwyciłam go jak wyglądał w środku, ale Wszystkim smakował (tak przynajmniej mówili), więc z przekonaniem polecam.

Składniki na tort:

  • 1 biszkopt z sześciu jajek
  • 1 litr śmietany 36%
  • 250g mascarpone
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki ulubionego dżemu
  • 100g ulubionej czekolady

Wykonanie tortu:
  • Pracę zaczynam od upieczenia biszkoptu ciemnego lub jasnego. Tutaj znajdziecie wskazówki jak je przygotować. Ja swój piekłam w tortownicy o średnicy 24cm.
  • Biszkopt dzielę na trzy części i nasączam ulubionym ponczem. 
  • Do miski wlewam 600g śmietany 36% oraz opakowanie mascarpone i 3 łyżki cukru pudru. Ubijam w robocie lub mikserem, aż masa będzie sztywna, a wszystkie składniki wymieszane.
  • Na pierwszy biszkopt smaruję dżem, następnie 1/3 uzyskanej masy. 
  • Przykrywam drugim biszkoptem, na który wykładam kolejną 1/3 masy i posypuję ją czekoladą, na którą wędruje reszta masy i ostatni blat biszkoptu. 
  • Tort chowam do lodówki.
  • W tym czasie ubijam pozostałą śmietanę z łyżką cukru pudru, którą wykorzystuję do przykrycia tortu. 
  • Najlepsze dżemy, które najczęściej wykorzystuję to porzeczkowy lub z owoców leśnych, ale oczywiście smak może być dowolny.
  • Najczęściej ostatnio sięgam po czekoladę gorzką lub nadziewaną ale pokrytą gorzką czekoladą. 
  • Wystrój tortu może być dowolny i wymaga najczęściej dodatkowych składników.



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty