Chlebek bananowy



Witajcie Kochani! Ten chlebek bardzo przypadł do gustu mojej rodzinie. Jest wilgotny, dzięki temu na długo utrzymuje smak i świeżość. Jest idealny na śniadanie w towarzystwie konfitury lub samodzielnie w roli przekąski. Dla mnie smak cynamonu ewidentnie kojarzy się ze świętami Bożego Narodzenia. Dlatego chlebek w tej wersji najczęściej piekę w okresie Bożonarodzeniowym. Przepis bierze udział w akcji kulinarnej Ambition: "Święta z dbałością"


Składniki:
  • 4 jajka
  • 4 banany
  • 100 g masła
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 2 szklanki mąki orkiszowej
  • 1-2 łyżki cukru trzcinowego
  • szczypta cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie:
  • Do miski wbijam 4 całe jajka i dokładnie je ubijam z cukrem, co najmniej 5 minut.
  • Gdy jajka pojaśnieją, dodaję roztopione, ale nie gorące, masło. Miksuję tylko do połączenia składników.
  • Do mieszanki jajek i masła dodaję rozgniecione widelcem banany, które muszą być bardzo dojrzałe, wtedy są słodkie.
  • Następnie dodaję płatki owsiane oraz mąkę z proszkiem do pieczenia i cynamonem. Wszystko delikatnie mieszam za pomocą łyżki.
  • Ciasto piekę w keksówce, w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, w funkcji grzanie góra-dół, przez 50 minut. Na koniec sprawdzam czy patyczek wbity w ciasto jest suchy. Jeśli tak wyjmuję chlebek do przestygnięcia na kratkę.
  • Czasami zamieniam połowę szklanki płatków owsianych na drobno posiekane orzechy włoskie. 
  • Podaję z konfiturami, tahini i miodem lub twarożkiem.
  • Dzisiaj jednak podałam z jabłkami uprażonymi z cynamonem. Ja pominęłam cukier, ponieważ moje jabłka są bardzo słodkie, ale śmiało możecie dodać cukru trzcinowego lub białego do smaku.  
  • Do upieczenia ciasta wybrałam keksówkę Lukrecję o wymiarach 35x13 firmy Ambition.
  • Do uprażenia jabłek z cynamonem wybrałam rondel z powłoką ceramiczną Fusion Fresh Taupe. 




Smacznego!

Komentarze

Popularne posty