Orzechowe ciasteczka. Bez jajek i glutenu.


Witajcie Kochani! Te orzechowe ciasteczka lubi chyba Każdy. Maślany smak przechodzący w orzechowy i ta kruchość przypadła nam bardzo do gustu. Przy okazji mam mniejsze wyrzuty sumienia, ponieważ gdy nachodzi mnie chęć na coś słodkiego to po pierwsze wiem co jem, a po drugie są to w miarę wartościowe składniki. Przepis bierze udział w akcji kulinarnej: "Orzechowe love".

Składniki:

  • 100 g masła
  • 1/4 szklanki purre z dyni
  • 1/3 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 szklanka płatków migdałowych
  • 0,5 szklanki orzechów włoskich
  • 0,5 szklanki słonecznika
  • 1 szklanka płatków owsianych

Wykonanie:
  • Do przepisu potrzebuję miękkiego masła, więc zostawiam go co najmniej na godzinę w temperaturze pokojowej.
  • Migdały, orzechy włoskie i słonecznik drobno siekam, ja za pomocą blendera. Ja w miarę drobno, nie lubię w tych ciastkach dużych kawałków orzechów. 
  • Płatki owsiane również rozdrabniam za pomocą blendera na mączkę.
  • Do miski dodaję miękkie masło i puree z dyni, dokładnie mieszam z cukrem.
  • Gdy mam już jednolitą masę dodaję składniki suche, czyli orzechy i płatki owsiane.
  • Ciasto nie wychodzi jakoś szalenie zbite, nakładam je za pomocą łyżki formując ciasteczka na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Czasami jednak ciasto wychodzi twardsze, nie przejmuję się tym, tylko za pomocą zwilżonych wodą dłoni formuję okrągłe ciasteczka. 
  • Piekę w funkcji grzanie góra-dół, w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 25 minut.
  • Z tej ilości wychodzi średnio 12 ciasteczek. 

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty