Lemon curd


Witajcie Kochani! Boże Narodzenie najbardziej kojarzy mi się z przyprawami korzennymi i cytrusami. Lemon curd jest pysznym kremem cytrynowym, który idealnie wpasowuje się w desery świąteczne. Jest idealny do tortów, deserów w pucharkach, makaroników oraz bez. Czyli tam, gdzie może przełamać słodki smak deseru. Przepis bierze udział w akcji kulinarnej Ambition: "Święta z dbałością".


Składniki:
  • 4,5 cytryny
  • 6 jajek
  • 110 g cukru 
  • 200 g masła

Wykonanie:
  • Bardzo duża ilość osób zaczyna pracę przy lemon curdzie od ubicia jajek na parze.
  • Ja kiedy gdzieś podejrzałam inną metodę, która u mnie się sprawdza.
  • Krem przygotowuję w rondelku z powłoką ceramiczną Fusion Fresh Taupe. Ostatni mój nabytek i po prostu się w nim zakochałam, jest poręczny, łatwo się myję, używam go do wszystkiego.
  • Rondelek umieszczam nad parą wodną. Na początku przygotowałam sobie większy garnek na kuchenkę, ale później zmieniłam go na inny rondelek. Bardzo fajnie się to sprawdziło, rondelki miały podobne średnice i ten na górze stał stabilnie.
  • Do rondelka na parze wlewam sok z cytryn i dodaję otartą z nich skórkę oraz cukier. U mnie ten krem jest przyjemnie kwaśny, więc możecie dodać więcej cukru do smaku. Mieszam zawartość garnka do rozpuszczenia się cukru i wrzucam masło.
  • Gdy tłuszcz prawie się rozpuścił dodaję przez sitko rozkłócone jajka, cały czas przy tym mieszam składniki za pomocą trzepaczki. 
  • Gdy mam już wszystkie składniki w rondelku ubijam krem za pomocą trzepaczki przez co najmniej 15 minut. 
  • Cały czas stoję i mieszam, nie odchodzę od garnka, aż nie uzyskam konsystencji budyniu. Ja zazwyczaj ustawiam sobie czas na 15 minut i to w zupełności wystarczy.
  • Gotowy krem przelewam do słoiczka, studzę i następnie chłodzę w lodówce najlepiej przez całą noc. 
  • Po tym czasie krem jest gotowy do użycia.
  • Jeśli, mimo tego,że cały czas mieszaliśmy w kremie mamy grudki, ja kiedyś miałam ścięte fragmenty białka, to przecieramy go przez sitko. Otrzymujemy wtedy gładziutki krem, idealny do deseru.


Smacznego!


Komentarze

Popularne posty