Dwa sposoby na placuszki z serkiem wiejskim. Proteinowe, zdrowe śniadanie.


Witajcie Kochani! Te placuszki powstały, wtedy gdy miałam nadmiar serka wiejskiego i nie wiedziałam co z nim zrobić. Ale pomyślałam że po zmiksowaniu będzie miał konsystencję gęstej śmietany i bardzo się nada do zrobienia placuszków z patelni. Placuszki zaspokoją nie tylko głód, ale również chęć na słodycze. Chociaż są na słodko to mają wiele wartości odżywczych i zdrowe składniki.

I sposób:

Składniki:

  • 1 jajko
  • 200 ml serka wiejskiego
  • garść żurawiny
  • garść słonecznika
  • 8 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżeczka kakao
  • masło lub olej do smażenia

Wykonanie:
  • Do blendera wrzucam 2 szklanki płatków owsianych i miksuję na grubszą mąkę. Do przepisu nie wykorzystam wszystkiego, ale robię większą ilość przy okazji, w pojemniku będzie czekało na inne pomysły.
  • Do tego samego blendera, nie myję go, wbijam jajko i wlewam serek wiejski. Miksuję do momentu uzyskania gładkiej masy.
  • Następnie dodaję kakao i zmielone płatki owsiane - 8 łyżek i miksuję do połączenia składników.
  • Do tej mieszanki dodaję żurawinę i słonecznik i mieszam dokładnie, już łyżką. 
  • Gotowe ciasto wykładam namoczoną w zimnej wodzie łyżką na rozgrzaną patelnię z masłem lub olejem. Dla mnie na maśle są lepsze. 
  • Nie przykrywam patelni, ponieważ kiedyś jak przykryłam placuszki się rozpłynęły na patelni, chociaż była dobrze rozgrzana. 
  • Placki podaję z bananem.

II sposób:

Składniki:
  • 1 jajko
  • 300 g serka wiejskiego
  • 50 g chałwy
  • 3 kostki gorzkiej czekolady
  • 11 łyżek płatków owsianych
  • masło lub olej do smażenia


Wykonanie:
  • Do blendera wbijam jajko i serek owsiany. Tak jak poprzednio miksuję do uzyskania gładkiej masy.
  • Następnie dodaję zmielone płatki owsiane i chałwę oraz miksuję do połączenia składników.
  • Gorzką czekoladę kroję nożem na mniejsze kawałki, dodaję je do ciasta i dokładnie mieszam.
  • Smażę tak jak poprzednie na rozgrzanym oleju lub maśle bez przykrycia.
  • Te placuszki podaję polane miodem lub syropem daktylowym.
  • Obie wersje smakują mi zarówno na ciepło jak i na zimno, więc są świetnym pomysłem na przekąskę na wynos.


Smacznego!

Komentarze

Popularne posty