Syrop daktylowy


Witajcie Kochani! Syrop daktylowy odkryłam dzięki temu, że miałam spory zapas daktyli i nie miałam na nich pomysłu w takiej ilości. Syrop jest bardzo łatwy w przygotowaniu i robi się praktycznie sam, bez naszego udziału. Daktyle kojarzą mi się ze świętami Bożego Narodzenia, w tamtym roku prezentowałam dżem z daktyli, równie dobry i przydatny do wielu dań. Syropem zamieniam miód oraz oczywiście cukier. Chociaż daktyle są zdrowe, ponieważ zawierają mnóstwo witamin oraz błonnik, to jednak kryją w sobie cukry proste, które nie są już takie dobre dla Cukrzyków.

Składniki:

  • 300 g suszonych daktyli
  • 500 ml wody

Wykonanie:
  • Daktyle płuczę i tak przygotowane przekładam do garnka i zalewam wodą.
  • Daktyle moczę w wodzie przez około pół godziny. Nie wiem do końca czy to potrzebne, ale raczej tego nie omijam.
  • Następnie zagotowuję daktyle i miksuję blenderem-żyrafą, ale nie na papkę tylko na grubsze kawałki daktyli.
  • Otrzymaną "masę" przecieram przez sito.
  • To co uzyskaliśmy z połową tego co zostało na sitku ponownie zagotowuję, miksuję i przecieram.
  • Sok po ponownym przecieraniu przez sito gotuję przez około 20 minut, aż woda odparuje i sok wyraźnie zgęstnieje. Otrzymuję około 250 ml syropu.
Tak uzyskany syrop używam do różnego rodzaju deserów, ciast czy koktajli.


Smacznego!

Komentarze

Popularne posty