Dwie proste sałatki do grilla

Witajcie Kochani! Dzisiaj propozycja sałatek, które lubię robić gdy urządzamy grilla. Wiosna stwarza nam okazje do robienia sałatek z dodatkiem świeżych warzyw takich jak ogórki, papryka czy pomidory. Zachęcam do zabawy z tymi warzywami, ponieważ można zrobić wiele ciekawych kompozycji smakowych z ich udziałem.


Prosta sałatka ryżowa

Składniki:

  • 280 g ugotowanego ryżu
  • 150 g papryki
  • 400 g ogórka
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3 łyżki oleju z chili
  • garść koperku
Wykonanie:
Gotuję ryż, tzn. ja używam ryżu, który został mi z obiadu. Jeśli gotowałabym specjalnie, to najlepiej jedną saszetkę ryżu. Ogórka i paprykę kroję w miarę drobną kosteczkę. Ogórki obieram, ponieważ nie mam zaufania do kupnych, ale jak będę miała swoje to myślę, że nie będę ich obierać. Sałatkę doprawiam do smaku olejem z chili i solą oraz dodaję garść koperku.








Sałatka z grillowanym batatem i mleczem

Składniki:

  • 1 średniej wielkości batat
  • 1 główka sałaty lodowej
  • garść młodych liści mleczu 
  • garść szczypiorku
  • garść szczypiorku z czosnku
  • 1 papryka czerwona
  • 3-4 pomidory
  • sól, olej z chili

Wykonanie:
Pracę zaczynam od umycia, obrania i grillowania batata na patelni lub w elektrycznym grillu. Sałatę i i resztę warzyw myję i osuszam. Sałatę lodową rwę na mniejsze kawałki. Liście mleczu oraz szczypiorki kroję w miarę drobno, w moim przypadku nożyczkami. Miałam podłużną, w miarę cienką paprykę, więc pokroiłam ją w krążki, a pomidory w kostkę. Warzywa mieszam ze sobą, następnie dodaję ostygniętego batata. Sałatkę doprawiam do smaku, tak jak w poprzedniej wersji solą i olejem z chili. 




Smacznego!

Komentarze

Popularne posty