Ganache + ciasto


Witajcie Kochani! Jest dużo przepisów na ganache, ale ja odnalazłam swoje proporcje, które mi odpowiadają smakiem. W tej wersji krem nie jest przesłodzony ani za gorzki. Dla mnie i dla moich Degustatorów jest w sam raz. :) Moja Siostra powiedziała, że dla Niej mam robić torty tylko z ganachem. Ja jednak wolę łączyć go ze śmietaną na przemian, chociaż sam również jest bardzo dobry. Ciasto idealnie pasuje jako poczęstunek dla Mam w Dniu Ich Święta połączonym z serdecznymi życzeniami.

Składniki:

  • 330 ml śmietanki 30%
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 300 g mlecznej czekolady

Wykonanie:

W mniejszym garnku zagotowuję śmietankę, następnie zdejmuję garnek z palnika i wrzucam czekoladę. Tak jak w przypadku polewy nie mieszam ich od razu, czekam aż zaczną się rozpuszczać, dopiero wtedy dokładnie je mieszam. Gdy masa przestygnie przelewam ją do naczynia ze szczelną pokrywką. Po całkowitym wystygnięciu masę zamykam i chowam do lodówki. Najlepiej ganache zrobić co najmniej dzień przed przygotowaniem tortu lub innego ciasta, które będziemy przekładać. Aby ganache dobrze się rozsmarowywał na biszkopcie, moczę nóż w zimnej wodzie, wtedy nie przylepia się do masy. 

Ciasto czekoladowe z ganachem, bitą śmietaną i brzoskwiniami.







Smacznego! 

A Wszystkim Mamom z okazji Waszego Święta życzę samych sukcesów, mniej zmartwień i więcej cierpliwości dla swoich pociech. Wszystkiego Dobrego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty