Golonka z indyka, z kluskami dyniowymi w cebulowym sosie


Witajcie Kochani! Jest to propozycja obiadu bardziej na niedzielę, ponieważ jest trochę czasochłonne. Golonka potrzebuje co najmniej dwie godziny, żeby się porządnie udusić. Jest to moja ulubiona wersja golonki, w cebuli przechodzi jej smakiem, w dodatku dzięki długiemu duszeniu rozpada się pod naciskiem widelca. Coś cudownego! Można podać z ulubionymi dodatkami, u mnie dzisiaj kluski dyniowe i brokuły (ostatnio pojawiają się u mnie ze wszystkim). Ale golonkę można podać z różnego rodzaju kaszami, ryżem lub puree z ziemniaków, ze szparagami lub ulubioną sałatką. Przepis bierze udział w akcji kulinarnej "Vegeta Natur - Inspirowane Naturą".


Składniki:
  • 2 golonki (ok 800 g)
  • 3 cebule (ok 400 g)
  • 1/2-1 szklanka wody (250 ml)
  • Vegeta Natur
  • Pieprz czarny młotkowany z kolendrą



Wykonanie:
  • Pracę zaczynam od umycia, osuszenia golonek oraz od ich doprawienia.
  • Golonkę oprószam vegetą i pieprzem z kolendrą rozdrobnionymi w moździerzu. Najlepiej byłoby, gdyby golonka postała tak co najmniej pół godziny, aby przeszła przyprawami. 
  • Jeśli golonka jest już gotowa układam ją w garnku i włączam grzanie, aby golonka lekko się podsmażyła ze wszystkich stron. W tym czasie kroję cebulę w piórka lub kostkę, jest to obojętne, ponieważ i tak będę ją później miksowała.
  • Obkładam podsmażoną golonkę cebulą, podlewam wodą, nie więcej niż szklankę, to zależy od średnicy garnka. Wody ma być tyle, aby przykryła dno garnka, golonka nie musi być skąpana w wodzie.
  • Mięso duszę przez 2-2,5 godziny. To zależy jak miękkie lubicie mieć mięso, ja zazwyczaj gotuję 2,5 godziny.
  • Jeśli mięso odpowiada mi miękkością, wyjmuję je i miksuję cebulę na sos, jeśli jest za rzadki mieszam łyżkę mąki ziemniaczanej z zimną wodą i mieszankę wlewam do sosu. 
  • Najczęściej używam białej cebuli, ponieważ przy czerwonej sos jest ciemniejszy. Chociaż ja lubię dwa warianty, więc musicie sprawdzić, z którą cebulą wolicie to danie. 
  • Gdy sos mam gotowy, teraz go próbuję i doprawiam do smaku, następnie dodaję z powrotem golonkę i duszę przez jakieś 5 minut, aby wszystko się ze sobą zaprzyjaźniło.
  • Gotową golonkę podaję oblaną sosem cebulowym z kluskami dyniowymi oraz ugotowanymi brokułami.



Smacznego!


Komentarze

Popularne posty