Pieczone, półfrancuskie pierożki z fetą i szpinakiem. Kolacja na Walentynki


Witajcie Kochani! Maślane ciasto, do tego szpinak, feta i suszone pomidory. Coś wspaniałego, więc idealnie wpasuje się w urok walentynkowej kolacji. Co najlepsze możemy przygotować je wcześniej i tylko odgrzać w piekarniku lub mikrofali lub podać na zimno w roli przekąski, tak również się sprawdzą. Dzięki temu nie musimy stać pół wieczoru w kuchni, tylko cieszyć się sobą.

Składniki ciasta półfrancuskiego:
  • 200 g sera białego
  • 200 g masła
  • 200 g mąki pszennej
Wykonanie:
  • Zimne masło kroję w kostkę i wrzucam do misy robota. Do niego dodaję pokruszony twaróg i mieszam wszystko aż zrobi się jednolita masa. 
  • Następnie dodaję stopniowo mąkę i otrzymaną masę wyrabiam na jednolite ciasto.
  • Wkładam do lodówki do schłodzenia, wystarczy pół godziny, ale możemy je zostawić nawet na noc.
  • Jeśli nie mamy robota, na stolnicę przesiewam mąkę, na nią dodaję pokruszony ser i pokrojone w kostkę masło. Siekam  nożem tak jak na kruszonkę, następnie szybko łączę wszystko w jednolite ciasto.
  • Wyrobione ręcznie ciasto, jednak ogrzewa się od dłoni. Należy więc schłodzić je co najmniej przez godzinę. 


Składniki farszu:
  • 500 g mrożonego szpinaku
  • 5-6 pomidorów suszonych z zalewy
  • 1 opakowanie sera typu feta
  • 1 czerwona cebula
  • sól
  • pieprz czarny
  • kurkuma
Wykonanie farszu:
  • Szpinak jeśli mam świeży myję, osuszam i blanszuję na patelni z masłem. Ja tak zrobiłam latem i zamroziłam, więc teraz mam gotowy produkt. U mnie było 500 g szpinaku już po zblanszowaniu i rozmrożeniu.
  • Ja na wpół rozmrożony szpinak drobno posiekałam, najlepiej zrobić to nożem.
  • Do gotowego szpinaku, jeśli przygotowuję świeży to musi być zimny, dodaję posiekaną w drobną kostkę cebulę i pomidory suszone. 
  • Wszystko mieszam łyżką i dodaję ser feta, który rozgniatam dłonią, łącząc z resztą składników.
  • Całość doprawiam do smaku, u mnie troszkę soli, kurkuma i czarny pieprz.Dokładnie mieszam z przyprawami, najlepiej za pomocą dłoni i mogę nadziewać pierożki.
Przygotowanie dania:
  • Ciasto dość cienko rozwałkowuję, na 2-3 mm. 
  • Z ciasta za pomocą szklanki lub ringa wycinam kółka.
  • Na jeden nakładam widelcem nadzienie, przykrywam drugim kółkiem i zlepiam brzegi obu krążków. 
  • Widelcem robię wgłębienia po brzegach.
  • Jak mam przygotowaną blachę pierogów, schładzam ją w lodówce na czas nagrzania się piekarnika.
  • Tak przygotowane pierożki piekę w 180 stopniach Celcjusza, w funkcji grzanie góra-dół przez 35-40 minut.
  • Podaję z ulubionymi sosami: czosnkowym, beszamelowym, słodko-kwaśnym.



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty