Rogaliki z ciasta francuskiego z czekoladowo-orzechowym nadzieniem


Witajcie Kochani! Czas Karnawału kojarzy się z różnymi łakociami. U mnie dzisiaj rogaliki z ciasta francuskiego, ale z pysznym i w miarę zdrowym nadzieniem.

Farsz do rogalików:

  • 400 g orzechów włoskich
  • 100 g czekolady gorzkiej (74% kakao)
  • 8 daktyli

Wykonanie:
  • Orzechy włoskie moczę w letniej wodzie co najmniej pół godziny. Jeśli moczę dłużej mogę usunąć otoczkę z orzecha, ale ja zazwyczaj pomijam ten etap.
  • Odcedzone orzechy oraz garść daktyli mielę w maszynce do mielenia z najdrobniejszymi otworkami.
  • Do tej mieszanki wlewam roztopioną gorzką czekoladę i dokładnie mieszam łyżką.
  • Gdy farsz mam gotowy rozwijam kupne ciasto francuskie i dzielę na trójkąty. Ja akurat tutaj miałam własne ciasto francuskie, ale jeszcze potrzebuje trochę modyfikacji, żebym je napisała.
  • Przy podstawie trójkąta nakładam łyżkę farszu i zawijam go do środka rolując tworzę rogalika. 
  • Tak przygotowane rogaliki piekę w 180 stopniach, w funkcji grzanie góra-dół przez około 30 minut.
  • Ostudzone ozdabiam rozpuszczoną czekoladą, cukrem pudrem lub lukrem.
  • U mnie dzisiaj lukier pomarańczowy. Do cukru pudru dodaję sok pomarańczowy, stopniowo w małej ilości do uzyskania odpowiedniej konsystencji lukru. Można jeszcze zetrzeć skórkę z pomarańczy i przyprószyć rogaliki zanim lukier zastygnie.



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty