Finlandia i powrót do dzieciństwa


Witajcie Kochani! W weekend była piękna pogoda w Finlandii, przynajmniej na jej południu. Uznaliśmy, więc że to dobry czas, żeby odwiedzić Muminki. U nas ta bajka jest już zapomniana, ale w Finlandii nadal błyszczy swoim dawnym blaskiem. Ostatnio dowiedziałam się, że Angry Birds również jest fińską grą i bajką, ale nie jest to aż tak widoczne w sklepach jak w przypadku Muminków, które pojawiają się na wielu produktach na półkach sklepowych.

Wyspa jest piękna, od razu wkraczasz w świat bajki. Muminki bardzo chętnie przytulają się do Każdego i dają robić sobie zdjęcia. Niestety bardzo dużo jest zwiedzających i ciężko się do Nich dostać. Najbardziej podobał mi się Paszczak, a niestety najmniej przypadła mi do gustu Mała Mi, która bardzo odbiegała od tej, którą zapamiętałam. Spędziliśmy tam prawie cztery godziny, ale myślę, że trzy spokojnie wystarczą, żeby zwiedzić każdy zakamarek, począwszy od domku Muminków na skale z Buką kończąc.


Domek Muminka i jego Mieszkańcy



Mama Muminka


Tata Muminka i jego maszyna do pisania



Figlarna Mała Mi


Mój Ulubieniec Paszczak


A oto Ryjek


Kolekcja Motyli w domku Paszczaka


Harmonijka Włóczykija


Statek Muminków musi być :)



Po podróży po wyspie można było odpocząć na podusiach


Hatifnatowie



Mój Postrach dzieciństwa, czyli Buka



Widok z wyspy również zachwyca





Komentarze

Popularne posty