Sałatka z pieczarkami i serem pleśniowym + tortilla


Witajcie Kochani! Dzisiaj kolejna propozycja sałatki. Wiosna inspiruje, przynajmniej mnie, do robienia dużej ilości sałatek. Korzystam z dobroci natury i w okresie letnim staram się prawie codziennie jeść sałatki. Ta sałatka może być przekąską, kolacją, a zawinięta w tortillę bardzo fajnie odnajdzie się jako śniadanie.


Składniki:


  • 260g sałaty lodowej
  • 34g rukoli
  • 300g pieczarek
  • 90g sera Brie naturalnego
  • 40g pomidorków koktajlowych
  • 160g czerwonej papryki
  • 3 łyżki oleju z chili
  • sól, słodka papryka i chili do pieczarek
Wykonanie:

Robienie sałatki zaczynam od blanszowania i  usmażenia pieczarek. Na rozgrzaną patelnię wrzucam łyżkę masła i zblanszowane pieczarki. Smażę około 15 minut, aż pieczarki będą odpowiadały mi miękkością. Sól dodaje na początku, a paprykę słodką i ostrą dopiero pod koniec smażenia.  Oczywiście pieczarki doprawiam do smaku. Warzywa myję i osuszam. Sałatę lodową rwę na mniejsze kawałki, do jakiejś większej miski, żeby można było całość łatwo wymieszać. Paprykę dzielę na węższe paski ok 3-4 cm, a następnie kroję w drobniutkie paseczki. Pomidorki przekrawam na połówki lub ćwiartki, rukolę tnę nożyczkami na mniejsze kawałki, przyjemniejsze do jedzenia. Ser pleśniowy kroję w miarę cienkie paski. Wszystkie warzywa i część sera mieszam razem z olejem z chili. Przekładam do miski w której planuję ją podać i na wierzchu układam resztę sera, którą zostawiłam wcześniej.



4-5 łyżek sałatki ułożyłam na tortilli, którą złożyłam na trzy części i spięłam wykałaczką, aby się nie rozwijała.



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty