Brzoskwiniowo-migdałowy pudding chia z borówkami i malinami


Witajcie Kochani! Dzisiejszy dzień znowu przypomniał nam że jest i lato, a w lecie musi być ciepło. Dlatego dzisiaj propozycja orzeźwiającego deseru, który jest lekki, smaczny i zdrowy. Zawiera dużo owoców, a co za tym idzie dużo witamin, przy okazji nasiona chia dostarczają nam mega dużo wartości odżywczych, między innymi kwasy omega-3 i żelazo.

Składniki:

  • 2 brzoskwinie
  • 500 ml mleka migdałowego
  • 4-5 łyżek chia
  • ok. 100 g borówek
  • ok 100 g malin






Wykonanie:

Do wysokiego naczynia kroję umyte i obrane ze skórki brzoskwinie, następnie miksuję je blenderem--żyrafą. jeśli nie chcecie możecie zostawić brzoskwinie ze skórką, wtedy będzie miała jeszcze więcej witamin. Do zmiksowanych brzoskwiń dodaję mleko i nasiona chia, dokładnie mieszam, aby wszystkie nasionka były namoczone i odstawiam do ich napęcznienia. Ilość nasion zależy od tego jak gęsty chcecie mieć pudding, ja dosypałam 4 łyżki chia. Gdy pudding jest już gotowy, u mnie stał około 5 godzin i od czasu do czasu mieszałam go, wlewam go do przygotowanych naczyń. Mogą to być pucharki, szklanki lub kieliszki. U mnie dzisiaj szklanki, które napełniłam do 3/4 puddingiem, resztę dopełniłam umytymi i osuszonymi malinami oraz borówkami. Do ozdoby i przekąszenia zrobiłam serca z gorzkiej czekolady.




Smacznego!



Komentarze

Popularne posty