Brokułowy placek nafaszerowany boczkiem


Witajcie Kochani! Kolejny "placek", tzn. ja nazywam go plackiem :), który nie zawiera mleka, glutenu oraz jajek. Jest przepyszny, przynajmniej dla nas, a w dodatku bardzo szybki w przygotowaniu. Znika bardzo szybko, można podawać zarówno na ciepło jak i na zimno. Ja podaję bez dodatków, ale myślę, że z ziemniakami lub ryżem również się odnajdzie.

Składniki:
  • 500g brokułów
  • 200 g boczku
  • 60g mięsa z kurczaka
  • 1 cebula 
  • 50g pieczonej dyni
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • sól, pieprz
  • koperek

Przygotowanie:
  • Pracę zaczynam od ugotowania różyczek brokułowych, gotuję je około 8-10 minut. Mają być miękkie, aby dały się łatwo siekać.
  • W tym czasie, gdy brokuły się gotują kroję boczek, cebulę i upieczone mięso z kurczaka w kostkę.
  • Rozgrzewam patelnię, następnie wrzucam na nią boczek i czekam aż wytopi się z niego tłuszcz. Dodaję wtedy cebulę i mięso z kurczaka, smażę do chwili, gdy cebula się zeszkli. 
  • Mi zostały pieczone frytki z dyni, nie mieliśmy już na nie ochoty, więc dodałam je do brokułów i razem z ugotowanym brokułem miażdżę tłuczkiem do ziemniaków lub widelcem robiąc puree. 
  • Do uzyskanej masy warzywnej dodaję mąkę kukurydzianą oraz podsmażone mięso i cebulę. Wszystko dokładnie mieszam i doprawiam do smaku, u mnie pieprz i sól.
  • Otrzymane ciasto przekładam do tortownicy o średnicy 24 cm.
  • Piekę przez około 40 minut w 180 stopniach Celcjusza, w funkcji góra-dół.
  • Upieczone ciasto podaję posypane świeżym koperkiem.


Smacznego!

Komentarze

Popularne posty