Szpinakowo-mięsne szaleństwo

Witajcie Kochani! Dzisiaj mięso wieprzowe duszone z selerem naciowym, cebulą, szpinakiem, pieczarkami i marchewką. Ziemniaki podmienione są na makaron orkiszowy, który wspomaga usuwanie toksyn z organizmu i obniża poziom złego cholesterolu. Mi odpowiada smakowo, wymaga troszkę czasu, ponieważ mięso musi się trochę pomarynować i dusić.



Składniki:


  • 700 g mięsa wieprzowego (może być łopatka)
  • 100 g cebuli
  • 100 g selera naciowego
  • 400 g pieczarek
  • 100 g marchewki
  • 450 g mrożonego szpinaku
  • 200 g makaronu orkiszowego

Wykonanie:
  • Mięso kroję w grubszą kostkę, ja błonki zostawiłam, ale można odkroić. Przekładam tak pokrojone do miski i dodaję łyżkę sosu sojowego jasnego i dwie łyżki ulubionych przypraw. Ja miałam mieszankę: papryka słodka, curry, oregano, czubryca. Wmasowuje przyprawy oraz sos w mięso i pozostawiam na co najmniej dwie godziny w lodówce.
  • Po około dwóch godzinach kroję ćwiartkę dużej cebuli i kilka łodyg selera naciowego. Na patelni roztapiam dwie łyżki oleju kokosowego, jeśli się rozgrzeje wrzucam cebulę i sieler naciowy, smażę aż się zeszklą, wtedy dodaję wcześniej przygotowane mięso. Duszę ok 30 minut.
  • W tym czasie obieram i kroję pieczarki w plastry. 
  • Po około 30 minut dodaję pieczarki i zamrożony szpinak. Gdy szpinak się rozmrozi, duszę wszystko kolejne 30 minut.
  • Marchewkę, w moim przypadku dwie, ścieram na tarce o grubych oczkach i dodaję na patelnię. Duszę wszystko około 20 minut. Pod koniec sprawdzam czy potrawa odpowiada mi smakowo i czy mięso jest mięciutkie. Ja dodałam łyżeczkę pieprzu ziołowego i łyżeczkę soli. 
  • Jeśli warzywa i mięso odpowiada mi miękkością dodaję makaron orkiszowy, który ugotowałam według przepisu na opakowaniu.
  • Danie podaję posypane żółtym serem.


Smacznego!





Komentarze

Popularne posty