A jak awokado

Witajcie Kochani! Ostatnio Koleżanka poprosiła mnie, żebym przygotowała coś z awokado. Oto moje trzy propozycje, jak przygotowuję ten owoc. Ja osobiście uwielbiam awokado, ni dość że jest dobre to w dodatku zdrowe. Awokado we wszystkich przepisach skrapiam cytryną, aby nie ściemniało.  Może teraz kilka słów na temat nowej kategorii: "Kulinarne abecadło". Będę wklejała tu moje pomysły na warzywo, owoc zaczynające się na daną literę. Nie obiecuję, że alfabet na początku będzie po kolei, ale myślę że będzie przydatny do łatwego odnalezienia potrawy z ulubionym produktem.


Pasta z awokado:

Składniki: 
  • 1,5 awokado
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego lub greckiego
  • sos piri piri
  • sól
Wykonanie:

Awokado kroję na pół wkoło pestki, wydrążam miąższ łyżeczką na talerz. Następnie miażdżę owoc widelcem na gładką masę. Dodaję jogurt, szczyptę soli i kilka kropel sosu, to zależy czy chcę mieć pikantny sos czy nie. Wszystkie składniki mieszam ze sobą do uzyskania gładkiej pasty. Gotowe, możemy podawać pastę do ciemnego pieczywa, tortilli, itp.



Smoothie z awokado:

Składniki:
  • 1 awokado 
  • 1 banan 
  • 2 jabłka
  • 100 ml wody z miodem 
Wykonanie:

Do malaksera lub blendera kielichowego wrzucam owoce i wlewam wodę z miodem. Ważne, żeby awokado i banan były dojrzałe. Całość miksuję do uzyskania musu owocowego. Mój nie jest do końca gładki, ponieważ użyłam jabłek ze skórką, ale to mi nie przeszkadza. Skórka jabłka ma bardzo dużo witam potrzebnych naszym organizmom.


Krem czekoladowy z awokado:

Składniki:
  • 0,5 awokado
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki kakao
Wykonanie:

Do malaksera wydrążam miąższ awokado, dodaję miód i kakao. Wielkiej filozofii w przygotowaniu tego deseru nie ma, ale dla smakoszy czekolady jest to coś wspaniałego. Wiem to po sobie. :)


 

 Smacznego!

Komentarze

Popularne posty