R jak rukola

Witajcie Kochani! Dzisiaj przygotowałam wiosennie kolorowe, apetyczne przekąski z rukolą. Świetnie nadają się do wzięcia do pracy jako drugie śniadanie. Pełne smaku i wartościowych składników odżywczych. Pikantny smak rukoli, który łagodzą dodatki.


Sałatka z rukolą, pomarańczą i serem włoskim

Składniki:
  • 50 g rukoli
  • 1 pomarańcza
  • 50 g orzechów ( u mnie mieszaka: włoskie, nerkowce, migdały, laskowe)
  • 6-7 plasterków sera typu włoskiego
Sos:
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżka soku pomarańczowego
  • 1 łyżeczka sosu sojowego 
Wykonanie:

Podane porcje są przeznaczone, w moim przypadku, dla jednej osoby. Na talerzu układam umytą i osuszoną rukolę, można pociąć nożyczkami lub nożem na krótsze kawałki, tak aby to się przyjemnie jadło. Na rukoli układam pomarańczę podzieloną na cząstki, ja nie usuwałam albedo , czyli białej skórki pomarańcza, która zawiera sporo witamin. Dokładam plasterki sera włoskiego oraz posypuję wszystko mieszanką orzechów i polewam sosem.




Tortilla z rukolą, pomidorkami i tuńczykiem

Składniki:

  • 1 tortilla ( u mnie pszenna)
  • 1-2 garści rukoli
  • 1/4 standardowej puszki tuńczyka w sosie własnym
  • 6-7 pomidorków koktajlowych
  • 2-3 łyżki sosu jogurtowego



Wykonanie:

Pracę zaczynam od przygotowania sosu jogurtowego, którego zawsze robię więcej i to co mi zostaje zużywam do innego dania. Do 200 g jogurtu greckiego dodaję łyżeczkę soli, pół łyżeczki pieprzu czarnego, jeden, duży ząbek czosnku i 3-4 gałązki natki pietruszki drobno posiekaną. Całość dokładnie mieszam aż do połączenia składników i tak przygotowanym sosem smaruję tortillę. Następnie układam umytą i wysuszoną rukolę wzdłuż placka oraz pokrojone w ćwiartki lub połówki pomidorki koktajlowe oraz odsączony tuńczyk. Tortillę zwijam w rulonik jak naleśnika.






Smacznego!

Inne przepisy z rukolą:

Komentarze

Popularne posty