Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Jajka faszerowane awokado i serem mozzarellą

Witajcie Kochani! Chociaż faszerowane jajka kojarzą się przede wszystkim z Wielkanocą, ja lubię po nie sięgać w każdej porze roku. Uwielbiam różne farsze, a ten pasuje zarówno wiosną jak i latem. Jest lekki, więc jest idealny dla Osób dbających o linię. :)

Składniki:

3 jajka1/2 awokadogarść sera mozzarellapieprz, sólsok z cytryny1 łyżeczka jogurtu naturalnego
Wykonanie: Pracę zaczynam od ugotowania jajek na twardo. Gotuję około 7 minut od zagotowania wody.Połowę awokado miażdżę widelcem na drobną papkę. Ser trę na tarce o średnich oczkach, można również na jarzynowej.Wystudzone jajka obieram i przekrawam na pół.Białka odkładam na talerz, żółtka dodaję do awokado i rozgniatam.Wszystkie składniki łączę ze sobą, doprawiam do smaku, dodaję sok z cytryny, aby awokado nie ściemniało. Jogurt dodaję w razie potrzeby, jeśli masa jest za sucha.Przygotowaną mieszankę wykładam na wcześniej odłożone białka.Podaję posypane serem, z pomidorami i awokado.


Smacznego!


Ulubieńcy lutego!

Witajcie Kochani! Dzisiaj podsumowanie miesiąca, czyli produkty i przyrządy, które najbardziej przypadły mi do gustu w lutym.

  1. Bataty


Na pierwszym miejscu są słodziutkie ziemniaki. Uwielbiam je za dużą ilość beta-karotenu i innych barwników, tj. luteina i zeaksantyna, które mogą zapobiegać niektórym nowotworom, miażdżycy oraz chorobom oczu. Bataty wspomagają utrzymanie prawidłowego stężenia cholesterolu dzięki pektynom. Dzięki tym i wielu innym właściwościom, bataty są zaliczane do do warzyw najbogatszych w składniki odżywcze. Odkąd poznałam tyle wartości tego warzywa, coraz częściej po niego sięgam w codziennym przygotowaniu posiłków. 

Oto przepisy z "udziałem" batatów:
      2. Kakao


Kocham czekoladę. Niestety mleczne czekolady zawierają bardzo dużo cukru, tłuszczu i mało kakao, które powinno być najważniejsze. Więc lubię przygotować coś czekoladowego, używając ciemnego prawdziwego kakao. Kolejny produkt, który zawiera dużo przeciwutleniaczy, które posiadają działanie przeciwrakowe oraz przeciwstarzeniowe. Kakao jest bogatym źródłem magnezu potrzebnego nam do chronienia serca i mózgu. Ważne jest jego spożywanie w czasie sesji lub innych czynności wyczerpujących nasz umysł, ponieważ zwiększa jego wydajność i łagodzi stres.

Przepisy zawierające kakao:


      3. Napój migdałowy

Ostatnio coraz częściej podmieniam zwykłe mleko na napój migdałowy, ponieważ także zawiera antyoksydanty w formie witaminy E. Uwielbiam migdały, a ten napój pogłębia ich smak. Bardzo dobrze pasuje do różnych rodzajów koktajli oraz jest świetnym zamiennikiem krowiego mleka do kawy.

Przepisy z napojem migdałowym:


Zawierają dużą ilość kwasów omega-3 oraz błonnika, dzięki którym wspomagają pracę mózgu oraz regulują pracę jelit i spowalniają wchłanianie cukrów prostych. Jest bardzo uniwersalna, można jej użyć do ciasteczek, puddingów, chlebów oraz sorbetów.

Przepisy z nasionami chia:


W lutym nie może zabraknąć serduszek, które są symbolem walentynek. Warto mieć takie foremki w domu, ponieważ mogą się przydać nie tylko w dzień zakochanych, ale także w codziennych romantycznych kolacjach.

Przepisy z użyciem foremek:

Komentarze

Popularne posty