Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Jabłkowa granola z bakaliami

Witajcie Kochani! To moja pierwsza granola jaką robiłam i jedna z ulubionych. Jest bardzo łatwa w przygotowaniu i jak to granola bardzo uniwersalna. Można wykorzystać ją do pralinek, deserów lub koktajli oraz bardziej standardowo z jogurtem naturalnym jako słodkie i zdrowe śniadanie.

Składniki:

5 szklanek płatków owsianych górskich4 łyżki płatków błyskawicznych żytnich2 garści słonecznika2 garści żurawiny3-4 łyżki miodu1 szklanka kompotu z jabłek1 szklanka rozdrobnionych jabłek z kompotu

Wykonanie:
Pracę zaczynam od ugotowania kompotu z jabłek. Jabłka obieram,wydrążam środek i kroję w ósemki, następnie zalewam je wrzątkiem i słodzę do smaku. Najczęściej wykorzystuję już zrobiony kompot, jeśli robię go specjalnie nie czekam aż wystygnie, tylko używam gorącego.Do tego przepisu lubię intensywny kompot, więc daję dużo jabłek i mało wody.Do miski dodaję wszystkie składniki suche, czyli płatki, słonecznik oraz żurawinę.Wszystko dokładnie mieszam, następnie dodaję miód oraz kompot i jabłka.Ja…

Ulubieńcy lutego!

Witajcie Kochani! Dzisiaj podsumowanie miesiąca, czyli produkty i przyrządy, które najbardziej przypadły mi do gustu w lutym.

  1. Bataty


Na pierwszym miejscu są słodziutkie ziemniaki. Uwielbiam je za dużą ilość beta-karotenu i innych barwników, tj. luteina i zeaksantyna, które mogą zapobiegać niektórym nowotworom, miażdżycy oraz chorobom oczu. Bataty wspomagają utrzymanie prawidłowego stężenia cholesterolu dzięki pektynom. Dzięki tym i wielu innym właściwościom, bataty są zaliczane do do warzyw najbogatszych w składniki odżywcze. Odkąd poznałam tyle wartości tego warzywa, coraz częściej po niego sięgam w codziennym przygotowaniu posiłków. 

Oto przepisy z "udziałem" batatów:
      2. Kakao


Kocham czekoladę. Niestety mleczne czekolady zawierają bardzo dużo cukru, tłuszczu i mało kakao, które powinno być najważniejsze. Więc lubię przygotować coś czekoladowego, używając ciemnego prawdziwego kakao. Kolejny produkt, który zawiera dużo przeciwutleniaczy, które posiadają działanie przeciwrakowe oraz przeciwstarzeniowe. Kakao jest bogatym źródłem magnezu potrzebnego nam do chronienia serca i mózgu. Ważne jest jego spożywanie w czasie sesji lub innych czynności wyczerpujących nasz umysł, ponieważ zwiększa jego wydajność i łagodzi stres.

Przepisy zawierające kakao:


      3. Napój migdałowy

Ostatnio coraz częściej podmieniam zwykłe mleko na napój migdałowy, ponieważ także zawiera antyoksydanty w formie witaminy E. Uwielbiam migdały, a ten napój pogłębia ich smak. Bardzo dobrze pasuje do różnych rodzajów koktajli oraz jest świetnym zamiennikiem krowiego mleka do kawy.

Przepisy z napojem migdałowym:


Zawierają dużą ilość kwasów omega-3 oraz błonnika, dzięki którym wspomagają pracę mózgu oraz regulują pracę jelit i spowalniają wchłanianie cukrów prostych. Jest bardzo uniwersalna, można jej użyć do ciasteczek, puddingów, chlebów oraz sorbetów.

Przepisy z nasionami chia:


W lutym nie może zabraknąć serduszek, które są symbolem walentynek. Warto mieć takie foremki w domu, ponieważ mogą się przydać nie tylko w dzień zakochanych, ale także w codziennych romantycznych kolacjach.

Przepisy z użyciem foremek:

Komentarze

Popularne posty