Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Migdałowy budyń z kaszy jaglanej

Witajcie Kochani! Ostatnio budynie jaglane są bardzo w modzie, ale to zasługa tego, że są pyszne i zarazem bardzo zdrowe. Warto spożywać kaszę jaglaną w ciąży, ponieważ jest źródłem witamin z grupy B, w tym kwasu foliowego. Migdały są dobrym źródłem potasu i magnezu, a także kwasu foliowego. W dodatku migdały są zalecane nawet gdy mamy cukrzycę, ponieważ mają niski indeks glikemiczny. Lubię przyrządzić budyń jaglany, gdy mam ochotę na słodkie, ponieważ wtedy mam mniejsze wyrzuty sumienia bo przecież jem wartościową przekąskę. Właśnie ja taki budyń zazwyczaj spożywam na drugie śniadanie lub podwieczorek.

Składniki:
1 szklanka (250ml) ugotowanej kaszy jaglanej1 łyżka kremu migdałowego1/2 awokado 1/2 szklanki (250ml) mleka migdałowego2 łyżki posiekanych migdałówborówki, migdały Wykonanie:
Jeśli nie mam ugotowanej kaszy jaglanej pracę zaczynam właśnie od jej przygotowania.Na szklankę kaszy jaglanej wlewam dwie szklanki wody ze szczyptą soli.  Najpierw zagotowuję wodę, następnie dosypuję k…

Ulubieńcy lutego!

Witajcie Kochani! Dzisiaj podsumowanie miesiąca, czyli produkty i przyrządy, które najbardziej przypadły mi do gustu w lutym.

  1. Bataty


Na pierwszym miejscu są słodziutkie ziemniaki. Uwielbiam je za dużą ilość beta-karotenu i innych barwników, tj. luteina i zeaksantyna, które mogą zapobiegać niektórym nowotworom, miażdżycy oraz chorobom oczu. Bataty wspomagają utrzymanie prawidłowego stężenia cholesterolu dzięki pektynom. Dzięki tym i wielu innym właściwościom, bataty są zaliczane do do warzyw najbogatszych w składniki odżywcze. Odkąd poznałam tyle wartości tego warzywa, coraz częściej po niego sięgam w codziennym przygotowaniu posiłków. 

Oto przepisy z "udziałem" batatów:
      2. Kakao


Kocham czekoladę. Niestety mleczne czekolady zawierają bardzo dużo cukru, tłuszczu i mało kakao, które powinno być najważniejsze. Więc lubię przygotować coś czekoladowego, używając ciemnego prawdziwego kakao. Kolejny produkt, który zawiera dużo przeciwutleniaczy, które posiadają działanie przeciwrakowe oraz przeciwstarzeniowe. Kakao jest bogatym źródłem magnezu potrzebnego nam do chronienia serca i mózgu. Ważne jest jego spożywanie w czasie sesji lub innych czynności wyczerpujących nasz umysł, ponieważ zwiększa jego wydajność i łagodzi stres.

Przepisy zawierające kakao:


      3. Napój migdałowy

Ostatnio coraz częściej podmieniam zwykłe mleko na napój migdałowy, ponieważ także zawiera antyoksydanty w formie witaminy E. Uwielbiam migdały, a ten napój pogłębia ich smak. Bardzo dobrze pasuje do różnych rodzajów koktajli oraz jest świetnym zamiennikiem krowiego mleka do kawy.

Przepisy z napojem migdałowym:


Zawierają dużą ilość kwasów omega-3 oraz błonnika, dzięki którym wspomagają pracę mózgu oraz regulują pracę jelit i spowalniają wchłanianie cukrów prostych. Jest bardzo uniwersalna, można jej użyć do ciasteczek, puddingów, chlebów oraz sorbetów.

Przepisy z nasionami chia:


W lutym nie może zabraknąć serduszek, które są symbolem walentynek. Warto mieć takie foremki w domu, ponieważ mogą się przydać nie tylko w dzień zakochanych, ale także w codziennych romantycznych kolacjach.

Przepisy z użyciem foremek:

Komentarze

Popularne posty